برنامه «دوربین بر دوش»؛

دوربین بر دوش با مشکلات مردم

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۲:۳۳:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۵۷۹
دوربین بر دوش با مشکلات مردم
حدود نیمی از جمعیت مردم گواتمالا را افراد بومی تشکیل می دهد و به خاطر تنوع بالای زبان ها و فرهنگ های مختلف در این کشور، مورد بی مهری فراوانی قرار گرفته اند. «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی به سراغ آن ها رفته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه مخاطبان فراوانی دارد به دلیل اینکه هر هفته در قالبی مستند گزارشی سعی در نشان دادن مشکلات مستقیم مردم کشورهای آمریکای لاتین دارد.

 در نخستین گزارش، به گواتمالا سفر می کنیم تا با مشکلات بومیان فراوان این کشور بیشتر آشنا شویم. سازمان ثبت احوال گواتمالا اعلام کرده بیش تر افرادی که نام خانوادگی خود را تغییر می دهند، بومی هایی هستند که به خاطر دور ماندن از مسائل تبعیض نژادی به دنبال اسامی می گردند که آنها را اسپانیایی زبان نشان دهد. گواتمالا اولین کشور در داشتن فرهنگ های مختلف است که 23 زبان به غیر از اسپانیایی در این کشور صحبت می کنند که بسیاری از این زبان ها به خاطر مسائل تبعیض نژادی در حال از بین رفتن است. بر اساس آخرین سرشماری، 40 درصد جمعیت گواتمالا را افراد بومی تشکیل می دهد.

درگیری بین راننده تاکسی های سنتی و اینترنتی در اسپانیا سوژه گزارش بعدی برنامه «دوربین بر دوش» است. شرکت های مختلف تاکسیرانی در مادرید و بارسلونا به این شرایط اعتراض کرده اند و از طرفی دولت آن ها را به پرداخت نکردن مالیات و بیگاری کشیدن از راننده ها متهم کرده است.

برای آفریقایی های ساکن مکزیک، نداشتن آگاهی از جامعه خودشان و به رسمیت شناخته نشدن از طرف دولت به عنوان اقلیت مردمی، مثل وجود نداشتن است. «دوربین بر دوش» با این سوژه به مکزیک رفته تا این مسئله را بررسی کند. توانمندسازی این جوامع و مکزیکی شدنشان به جنگی مداوم برای فعالان و سازمان های دفاع از حقوق بشر تبدیل شده است. روش سرشماری این افراد نیز مورد انتقاد است چرا که از ضریب خطای بسیار بالایی برخوردار بوده که باعث شده این اقلیت گسترده تر نباشد.

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز