در تخریب میراث اسلامی؛

واکاوی اقدامات رهبران عربستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۴:۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۴۱۲۴۲
واکاوی اقدامات رهبران عربستان
شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی اقدامات رهبران عربستان سعودی (که به اصطلاح خود را خادم حرمین شریفین می نامند) در تخریب و از بین بردن میراث اسلامی در زادگاه اسلام یعنی شبه جزیره عربستان می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  برنامه «از قلم افتاده» (Under reported) به تهیه کنندگی حامد عزتی زاده، اقدامات حاکمان سعودی از گذشته تا امروز در تخریب اماکن و میراث اسلامی را مورد بررسی قرار داده و عقاید وهابی گری (شاخه ای فوق محافظه کارانه از اسلام) در مورد اینکه احترام به اشیا را به معنی بت پرستی قلمداد می کند، مورد نقد و تبادل نظر قرار می دهد.

این برنامه ضمن اشاره به تخریب بیش از 98 درصد از اماکن تاریخی و مذهبی عربستان از سال 1985 تاکنون، به بحث و گفت و گو پیرامون تلاش های عربستان برای توسعه مکه و کعبه به عنوان نمونه بارزی از اقدامات این کشور در از بین بردن میراث فرهنگی، بودجه 21 میلیاردی این پروژه و تخریب خانه حضرت خدیجه (س) در خلال اجرای آن، احداث برج ها، مراکز خرید و هتل های متعدد در اطراف مکه و خودداری دولت عربستان از ثبت مکه در فهرست میراث جهانی یونسکو می پردازد.

ادامه تخریب میراث تاریخی و فرهنگی در مدینه و بین النهرین و همچنین تخریب جنت البقیع (مدفن برخی از نزدیکان و یاران پیامبر (ص)) در گذشته از دیگر محورهای مورد بحث در برنامه «از قلم افتاده» خواهد بود.

برنامه «از قلم افتاده» در دو شماره خود به این موضوع پرداخته که نخستین قسمت آن پنجشنبه 25 مرداد ساعت 17:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 04:00 و شنبه ساعت 01:20 و 09:20 ، یکشنبه ساعت 21:20 ، دوشنبه ساعت 15:20 و سه شنبه ساعت 18:20 به وقت تهران پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز