در برنامه چراغ مطرح شد:

گفتگوی صحیح نشانه سلامت روان است

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۶:۰۶:۱۹
کد خبر: ۷۴۱۵۹۳
گفتگوی صحیح نشانه سلامت روان است
برنامه چراغ چهارشنبه 24 مرداد به گفتگو و کمبود آن در جامعه و همچنبن افزایش خشونت ها اختصاص داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به آمار سالیانه پرونده های که بر اثر نزاع به پزشکی قانونی می آید گفت: در سال 96 صد و پنجاه هزار مراجعه کننده به پزشکی قانونی بر اثر نزاع های خیابانی بود که نسبت به سال 95 کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه آمار گویای همه واقعیت ها نیست گفت: نتایج همه نزاع ها به پزشکی قانونی ختم نمی شود و کمتر از 50 درصد آنها در قوه قضاییه و دادگاه ها مطرح می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های ما 80 درصد مراجعه کنندگان مرد و 20 درصد زن و در میان استان ها نیز بیشترین مراجعات بعد از تهران استان های اصفهان و آذربایجان شرقی قرار دارد.

سید محسن فاطمی دکترای روان شناسی با اشاره به اینکه گفتگو در کشورهای مختلف متفاوت است گفت: همه کشورها مدل های مختلفی از گفتگو را دارند . در برخی کشورها نظرات خود را صریح و روشن بیان می کنند و در برخی کشورهای دیگر غیرمستقیم.

وی ادامه داد: کشورهای حوزه اسکاندیناوی  صراحت لحجه بیشتری دارند و کشورهایی مانند ما در گفتگو صراحت کمتری دارند.

فاطمی افزود: باید قبول کنیم که گفتگو و نتابج آن تابع شرایطی است که آن گفتگو در آنجا رخ می دهد. در فرهنگ دینی و مذهبی ما اهمیت زیادی به اداب و شرایط گفتگو داده شده است.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که درباره نحوه گفتگو مدرن  اموزش ببینیم زیرا انسان بدون یادگیری با دیگران یا قهر می کند و یا دعوا میکند.

فاطمی تاثیر گفتگو را بر سلامت جامعه بسبار مهم دانست و افزود: وقتی ما از سلامت صحبت می کنیم این سلامت شکل های مختلفی دارد که یکی از آنها سلامت روان است و گفتگوی درست نشان دهنده سلامت روان است.

وی افزود: هرچقدر ما در گفتگو از لحاظ عاطفی حضور بیشتری داشته باشیم

 می تو انیم آن گفتگو را مدیریت کنیم.

برنامه رادیویی چراغ هر شب ساعت 21 از رادیو تهران به ‎سردبیری و تهیه کنندگی لیدا عرفانیان ،  با حضور زهره سادات هاشمی کارشناس مجری و  علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی،هماهنگی ارمین تقی نژاد،گزارشگر مهدی اسماعیلی، نویسنده مریم توفیقی، کاوشگررسانه های شخصی مجیداوجاقلو بصورت زنده پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز