سید مهدی حسینی تهیه کننده:

دغدغه «رو در رو» تلنگر امیدبخش و امن به مخاطب است

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۲:۵۰:۲۳
کد خبر: ۷۴۷۹۸۵
دغدغه «رو در رو» تلنگر امیدبخش و امن به مخاطب است
تلویزیون برای ارتباط با مخاطبانش از قالب های مختلفی استفاده می کند. یکی از آن قالب ها برنامه های گفت وگو محور است. برنامه های گفت وگو محور تلویزیونی با انواع مختلف خود، از جمله ژانرهای مرسوم و پرطرفدار تلویزیونی هستند که ضمن آنکه از اصولی کلی برخودارند، تفاوت هایی در کیفیت و نوع پرداخت، قواعد و نیز محتوا دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه های گفت وگو محور این امکان را به مخاطب می دهد که با مصاحبه شونده رو در رو باشد، به خصوص که بیشتر این برنامه ها زنده هستند و بیننده به خوبی می تواند ارتباط با شخص مورد نظر را حس کند و با اعتماد کامل نسبت به پاسخ هایی که می شنود، راجع به موضوع، شخص یا پرسش مورد نظر قضاوت داشته باشد.

سید مهدی حسینی تهیه کننده برنامه در گفت و گویی از اهداف تولید چنین برنامه ای پرسیده است که در ادامه می خوانید:  

سید مهدی حسینی تهیه کننده «رو در رو» در خصوص نحوه شکل گیری و ایده برنامه گفت: 5 ماه قبل از اینکه بخواهم تهیه کنندگی برنامه «رو در رو» را به عهده بگیرم، برنامه روی آنتن می رفت، اما بنا به اینکه به اداره کل برنامه های سیاسی آمدم، ادامه مسیر بر عهده من گذاشته شد.

او درباره اهداف برنامه عنوان کرد: با توجه به اینکه «رو در رو» در شبکه چهار روی آنتن می رود؛ یکی از رویکردهای ما حمایت از کالای ایرانی است، چون جزء شعار سال است و نگاهمان این است که بتوانیم در برنامه ها با هر رویکردی انگیزه لازم را در مخاطب ایجاد کنیم و در هر شرایطی در کشور در بحث مربوط به وحدت و همدلی در اولویت باشیم و از کالاهای خود حمایت کنیم. دغدغه ما همیشه این است که برنامه برای مردم رویکرد خاص خودش را داشته باشد و دنبال مخاطب عام نیستیم.

حسینی افزود: اگر مخاطب عام بیننده برنامه ماست، قطعا دوست داریم او نیز از خروجی برنامه به پیام آن برسد. ما از قبل موضوع برنامه را با توجه به محورها و نوع مهمان پیشنهاد می دهیم که افرادی که مهمان هستند، باید از چه طیف هایی باشند، چون مهمانان نباید از یک جنس باشند که برنامه تخت و تک بعدی نباشد.

او با بیان اینکه این همان دغدغه ای است که سعی می کنیم در برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما مربوط به مهمانان است. مهمانان دوست دارند، بدانند طرف مقابل کیست و چقدر اهل چالش است و این گاهی باعث می شود مهمانان در برنامه حضور نیابند.

او در خصوص خط مشی برنامه نیز تشریح کرد: برنامه در گروه سیاسی تولید می شود و شاید بیننده منتظر برنامه های صرفا سیاسی باشد، اما به موضوعات اقتصادی و اجتماعی هم می پردازیم و نمونه آن صحبت درباره قاچاق کالاست. دیدگاه ما صرفا اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه سیاست، اجتماع و اقتصاد در هم تنیده است.

او اضافه کرد: ما باید بدانیم که در چه شرایطی و به چه دلیل برنامه تولید می کنیم، چون مخاطب نگاه متفاوتی دارد و همه برنامه ها در همه جای دنیا حتما از سیاست هایی تبعیت می کنند و به عنوان یک تهیه کننده وظیفه ام این است که بدانم ساختار و خط قرمزها کجاست، اما دغدغه ما این است که تلنگر امیدبخش و امنیت بخش داشته باشیم.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باعث رشد شبکه چهار می شود، این است که باید مجریان چالشی و فعال تر باشند. اگر مهمانان و محور بحث عالی باشند و مجری خوب نباشد، فایده ای ندارد. مجری می تواند یک برنامه رابه اوج برساند. امیدوارم این فرصت و دغدغه را صداوسیما برای تربیت مجری داشته باشد.

حسینی درباره بخش های مختلف و نام برنامه «رو در رو» گفت: نام برنامه به این دلیل «رو در رو» است که مهمانان از دو طیف انتخاب می شوند تا قدرت انتقاد و پاسخگویی داشته باشند. مهمانان هم وقتی نام برنامه را می شنوند، متوجه چالشی بودن آن می شوند، اما باز هم در چالش ها چارچوب هایی داریم و برنامه زنده است و مهمانان مباحثی را می گویند و شاید به جذابیت بحث اضافه می کند.

این تهیه کننده درباره بازخوردهای «رو در رو» نیز عنوان کرد: بازخورد برنامه که به صورت پیامکی است و گاهی حین برنامه تماس می گیرند و این به روند بهتر شدن برنامه کمک می کند.

حسینی با بیان اینکه این برنامه به صورت مستمر ادامه دارد و تا سه هفته دیگر فصل دوم آغاز می شود، افزود: سعی می کنیم وعده های چندماه آینده مسئولان را پیگیری کنیم و دوباره آن مسئول را در برنامه بیاوریم تا پاسخگو باشد.

برنامه «رو در رو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست که دوشنبه ها از ساعت 21 به صورت زنده روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز