«فانوس جادویی» امیرنادری در ونیز بر پرده رفت

۱۳۹۷/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۳:۳۹
کد خبر: ۷۵۰۲۸۷
«فانوس جادویی» امیرنادری در ونیز بر پرده رفت
آخرین ساخته امیر نادری با نام «فانوس جادویی» (Magic Lantern) در جشنواره ونیز به نمایش درآمد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این فیلم که از آن به‌عنوان داستانی از عشق، وسوسه و سینما یاد می‌شود، اولین فیلم نادری ۷۲ ساله است که در لس آنجلس فیلم‎برداری شده است. «فانوس جادویی» در بخش غیررقابتی Sconfini (با نام سابق سینما در باغ) حضور دارد که به نمایش هشت اثر از ژانرهای مختلف اختصاص دارد.

«فانوس جادویی» درباره میچ یک آپاراتچی ۲۲ ساله در لس آنجلس (با بازی مانک سرل-فرید بازیگر تازه‌کار) است. فیلمی که میچ نمایش می‌دهد ذهنش تسخیر می‌کند. او خود را روی پرده در قالب یک آپاراتچی می‌بیند و به دختری اسرارآمیز (سوفی لین کرتیس که امسال فیلم «وکس لوکس» را در بخش مسابقه ونیز دارد) دل می‌بازد که ناگهان ناپدید می‌شود. میچ تصمیم می‌گیرد دختر را پیدا کند و برای رسیدن به هدف خود راهی سفری رؤیاگونه در لس آنجلس می‌شود و در این راه با مجموعه‌ای از شخصیت‌های عجیب‌وغریب – از جمله یک ستاره سابق سینما با بازی ژاکلین بیسِت بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی – برخورد می‌کند. رابرت بلتران، جیمز جَگِر و براندون اسکلنار دیگر بازیگران فیلم هستند که تولید شرکت‌های ساین پیکچرز و رانر فیلمز پروداکشن است.

رامین بحرانی کارگردان ایرانی- آمریکایی – که خود امسال فیلم «پیوند خونی» (Blood Kin) را در بخش Sconfini دارد ؛مدیر تولید «فانوس جادویی» است. نادری و بحرانی پیش از این فیلم‌نامه «فارنهایت ۴۵۱» تولید شبکه اچ‌بی‌او و «۹۹ خانه» به کارگردانی بحرانی را با همکاری هم نوشتند.

نادری یکی از چهره‌های آشنا در جشنواره ونیز است. او دو سال پیش جایزه افتخار فیلم‎ساز ژیگر لوکولتر جشنواره را دریافت کرد و فیلم «کوه» ساخته او در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شد.«کوه» سال گذشته در گروه هنروتجربه به نمایش درآمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز