در بزرگداشت مولوی؛

آثار مولوی به نقد و برسی گذاشته می‌شوند

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۸:۲۸:۵۹
کد خبر: ۷۵۶۶۴۴
آثار مولوی به نقد و برسی گذاشته می‌شوند
بررسی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته و نقد دو کتاب «کیمیا، دست‌پرورده‌ حرم مولانا» و «بی‌من مرو» همزمان با روز بزرگداشت مولوی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بررسی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته و نقد دو کتاب «کیمیا، دست‌پرورده‌ حرم مولانا» نوشته‌ غلامرضا خاکی و «بی‌من مرو» نوشته‌ اعظم نادری روز یکشنبه ۸ مهر همزمان با روز بزرگداشت مولوی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

مثنوی‌معنوی عمیق‌تر و غنی‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد و مولوی شاهکاری آفریده است که قرن‌هاست در باب این اثر بحث و گفت‌وگو شده و هنوز کمتر کسی است که عمق این اثر جاودان را دریافته باشد.

هر سال آثار فراوانی در باب تحلیل و شرح مثنوی و دیگر آثار مولانا نوشته و منتشر می‌شود و می‌توان گفت که کارنامه‌ی مولوی‌پژوهی پربرگ و بار است و در دو دهه‌ گذشته آثاری به صورت رمان یا پژوهش منتشر شده که کج‌فهمی‌ها و کژتابی‌هایی در آن دیده می‌شود و ضروری است که این‌ آثار نقد و بررسی شود.

نشست مذکور که به عنوان نشست ویژه شهر کتاب در هفته آینده برگزار می‌شود، به کج‌فهمی‌ها از زندگی و آثار و افکار شمس و مولانا اختصاص داشته و با حضور و سخنرانی ایرج شهبازی، محمودرضا اسفندیار، غلامرضا خاکی و اعظم نادری همراه خواهد بود.

این برنامه روز یکشنبه ۸ مهر ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز