در« تاپ ریپورتس » این هفته کانال اردو؛

آشنایی با پدیده پرینت سه بعدی

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۵۶۹۰۲
آشنایی با پدیده پرینت سه بعدی
در «تاپ ریپورتس» یا همان «سحر پلاس» کانال اردو شبکه سحر، این هفته به صنعت جدید چاپ و پرینترهای سه بعدی پرداخته شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در بخش هایی از این برنامه با صنعت جدید چاپ در کشورهایی همچون ایتالیا، دانمارک و آمریکا و.. آشنا می شویم.

به عنوان مثال در ایتالیا بازسازی قسمت هایی از سردیس واقع در پالمیرای سوریه با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی انجام شده که در این برنامه گوشه ای از این فناوری به تصویر کشیده می شود.

سردیس از آثار باستانی شهر پالمیرا در کشور سوریه است که در زمان اشغال این شهر توسط داعش، تخریب شده بود. اهمیت منطقه باستانی پالمیرا از آنجایی است که از سوی سازمان یونسکو به عنوان «ایستاده بر چهار راه چند تمدن» توصیف می شود.

بخش دیگری از برنامه «تاپ ریپورتس» به چگونگی استفاده از پرینترهای سه بعدی در تهیه و دیزاین غذا مطابق میل و سلیقه مشتری در رستوران های آمریکا اختصاص دارد.

همچنین یک رباتی در این برنامه معرفی می شود که به زیبایی بر روی بوم آثار هنری خلق می کند.

مورد دیگه استفاده از پرینترهای سه بعدی در بخش مسکن است که در دانمارک، نخستین خانه ای که تمامی مراحل اجرا و ساخت آن از نقشه کشی تا انتخاب مصالح با استفاده از پرینت سه بعدی تهیه شده است، رونمایی می شود.

از قسمت های جذاب این برنامه همچنین معرفی اپلیکیشن هفته است که این بار به معرفی اپلیکیشن پاکت ( (Pocket ) اختصاص دارد.

اپلیکیشن پاکت و افزونه‌هایی که برای مرورگرهای مختلف دارد ، برای کاربران این امکان را فراهم می کند که

به‌ صورت آفلاین مقالات، لینک ها و ویدیوهایی را که به این اپلیکیشن اضافه شده، بخوانند.

«تاپ ریپورتس» مجله تصویری است که با هدف بررسی و معرفی آخرین دستاوردهای علمی، نوآوری و زندگی پیش رو در شبکه جهانی سحر ساخته شده است هر هفته بر روی آنتن کانال 24 ساعته اردو می رود.

این مجله تصویری فناوری، با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عظیم رضوی، سه شنبه ها در ساعت 20:00 به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردو می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز