رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد:

برای ساخت سریال تلویزیونی مشترک با ترکمنستان آماده ایم

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۲:۴۷:۴۹
کد خبر: ۷۶۱۰۲۱
برای ساخت سریال تلویزیونی مشترک با ترکمنستان آماده ایم
رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه تاکید کرد: برای ساخت سریال‌های تلویزیونی مشترک آمادگی کامل داریم تا با محور مشترکات فرهنگی، تولیدات موثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با خانم بهارگل عبدی‌وا معاون رئیس جمهور ترکمنستان به گنجینه اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره و تصریح کرد: چه شخصیت‌های بزرگی که ایرانی و ترکمن هم هستند مثل ابوسعید ابوالخیر که در ایران شهرت فراوان دارد و مقبره‌اش هم اینجاست یا مختوم قلی خان که یکی از استوانه‌های هویتی ترکمنستان است و اشعار او آوازه فراوانی دارد و بسیار عمیق و متعالی است؛ اینها و صدها نمونه دیگر مثل اینها می‌توانند دست مایه کارهای فرهنگی و هنری مشترک بسیاری باشد.

رئیس رسانه ملی تولید فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و مستند را از دیگر راه‌های تقویت تعاملات فرهنگی دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب خود در همه زمینه‌ها از فنی گرفته تا تولید فیلم و سریال را در اختیار کشور دوست و همسایه ترکمنستان قرار دهد.

وی افزود: ما می‌توانیم در دانشگاه صداوسیما هم برای نیروی انسانی شماره دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کنیم تا نیروی متخصص در همه زمینه‌ها داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما به جنگ رسانه‌ای نظام سلطه علیه فرهنگ منطقه اشاره و تاکید کرد: درست است که کار توسعه و تقویت اقتصاد مهم است اما مهم‌تر از آن در شرایط کنونی کار فرهنگی و رسانه‌ای خوب و موثر است که قطعا با همکاری‌های منطقه‌ای و از سوی کشورهای با فرهنگ مشترک به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان از تلاش‌های خانم عبدی‌وا برای برگزاری موفق پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو ) قدردانی کرد.

معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه نیز در این دیدار با تشکر از پیشنهادات موثر علی عسکری گفت: ما در اینجا دانشکده فرهنگ و رسانه را داریم و می‌توانیم از میان دانشجویان، برگزیدگان را برای دوره‌های مختلف به دانشگاه صداوسیمای ایران اعزام کنیم و این پیشنهاد بسیار خوبی است.

خانم بهارگل عبدی‌وا همکاری تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ و رسانه را مهم توصیف کرد و افزود: باید هرچه زودتر همکاری‌های مشترک در این زمینه را آغاز کنیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای ترتیبات آن داشته باشیم.

وی سابقه تاریخی همکاری‌های دو کشور را بسیار عمیق خواند و تاکید کرد: زمینه‌های همکاری بسیار است و ما باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز