از قاب پرس تی وی

مروری بر چالش ها بر سر مقررات FATF در ایران

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۶:۵۱:۱۹
کد خبر: ۷۶۵۴۰۷
مروری بر چالش ها بر سر مقررات FATF در ایران
شبکه پرس تی وی در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) موضوع تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی و حواشی آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پور انوری، ضمن گفت و گو در مورد تصویب این لایحه که با 143 رای در مقابل 120 رای در مجلس به تصویب رسیده است، به بررسی ایرادهای شکلی و محتوایی وارد شده به این لایحه از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می پردازد.

تصویب این لایحه با هدف خارج شدن ایران از لیست سیاه گروه اقدام مالی (FATF)، تصویب قانون مبارزه با پولشویی در سال 1386 ، درگیری فضای رسانه‌ای ایران در چند ماه اخیر و بحث های صاحبنظران اصولگرا و اصلاح طلب پیرامون این مساله از جمله مباحثی است که در این برنامه بررسی می شود.

این برنامه همچنین با اشاره به تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در سال 1394 در ایران به بررسی تفاوت های تعریف تروریسم در ایران با کشورهایی نظیر آمریکا پرداخته و این موضوع را در ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم مورد بحث قرار خواهد داد.

از دیگر مسایل مورد بررسی مرتبط با این لایحه می توان راهکارهای ایران برای پذیرفته شدن در FATF در راستای حفظ ارزش‌های خود و استفاده از مزایای خروج از فهرست سیاه این گروه، لزوم ارایه اطلاعات نظام مالی از سوی ایران به گروه اقدام مالی و سایر کشورها، تعهد ایران به اجرای همه قطعنامه های سازمان ملل متحد و ....را نام برد.

این برنامه با حضور سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس، حسن بهشتی پور تحلیلگر مسایل سیاسی و حنیف غفاری دبیر بین المللی روزنامه رسالت روی آنتن می رود.

برنامه «ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 25 مهر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز