افشین حسنلو در گفت و گو با برنا؛

مسعود دلخواه «شاه لیر» را روی صحنه می‌برد

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۷۷۰۹۶۷
مسعود دلخواه «شاه لیر» را روی صحنه می‌برد
افشین حسنلو از حضور در نمایش «شاه لیر» گفت و اظهار داشت: این نمایش 20 آبان در سالن اصلی تئاتر شهر به کارگردانی مسعود دلخواه اجرا خواهد شد.

افشین حسنلو بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار داشت: این روز ها مشغول تمرین نمایش «شاه لیر» اثر شکسپیر به دراماتوژی و کارگردانی دکتر مسعود دلخواه هستم که از ٢٠ آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

حسنلو خاطرنشان کرد: حضور در این پروژه بزرگ و همکاری با مسعود دلخواه و بازیگران صاحب نام و با تجربه‌ای مثل آقای مهدی سلطانی برایم بسیار هیجان انگیز است، من در نقش دوک برگاندی روی صحنه خواهم رفت و نسبت به نقش های دیگری که قبلا بازی کردم بسیار متفاوت تر است.

وی افزود: مسعود دلخواه از بهترین کارگردان‌های تئاتر است که حضور در نمایشی به کارگردانی ایشان برایم اتفاق بزرگی است، همکاری با این کارگردان بهره‌مند شدن از تجارب و آموزه‌هایی است که طی تمام سال‌های فعالیتش در تئاتر بدست آورده است.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: در این نمایش مهدی سلطانی، الهام پاوه‌نژاد، بهاره رهنما، رحیم نوروزی، خسرو شهراز، محمد صادق ملک و حمیدرضا هدایتی ایفای نقش می‌کنند. تمرینات این نمایش این روزها در حال انجام است.

حسنلو درباره دیگر فعالیت‌هایش در عرصه تئاتر گفت: نمایش «ریچارد» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی تابستان امسال در تالار وحدت اجرا شد که برای من بازی روی صحنه تالار وحدت اتفاقی فوق‌العاده بود، نعیمی کارگردانی کاربلد و بازیگر توانمندی است که همیشه تأکید بر این داشت که صحنه تئاتر جای کم فروشی و خیانت به مخاطب نیست و تجربه همکاری با این کارگردان برای هر بازیگر جوانی می‌تواند تجربه‌ای بزرگ باشد.

این بازیگر خاطرنشان کرد: سال گذشته با نمایش «فهرست مردگان» به کارگردانی آقای رضا ثروتی اولین تجربه حضور در جشنواره تئاتر فجر را داشتم، امسال نیز دو یا سه اجرا در جشنواره خواهم داشت که «شاه لیر» یکی از آن هاست.

وی اظهار داشت: مشکلات زیادی گریبان گیر کسانی است که بازی در تئاتر را به تازگی آغاز کرده‌اند، یکی از این مشکلات مربوط به مسائل مالی و عدم اعتماد و حمایت تهیه کنندگان و سرمایه گذاران از گروه های جوان است. یک گروه ماه‌ها وقت و هزینه و انرژی خود را برای تولید یک اثر صرف می‌کند و وقتی به اجرا میرسد به دلیل نبود اسپانسر و عدم تبلیغات گسترده و صحیح با صندلی های خالی از تماشاگر مواجه می‌شود که این می‌تواند بدترین اتفاق برای یک نمایش باشد. مطمئناً دولت با حمایت‌هایش می‌تواند به گروه‌های جوان نیز بها دهد چرا که همین گروه‌ها و افراد هستند که آینده تئاتر ایران را خواهند ساخت.

حسنلو در پایان گفت: با کمی تحقیق و تفحص در بین دانشجوها و هنرجویان تئاتر می‌توان فهمید که با چه مشقتی در حال کار کردن هستند، امیدوارم مسئولان و مدیران فرهنگی اقداماتی را در راستای بر طرف کردن این مسائل انجام دهند تا بخش مستقل تئاتر و گروه‌های جوان دچار خسارت مالی نشوند.دهند تا بخش مستقل تئاتر و گروه‌های جوان دچار خسارت مالی نشوند.

dc33770b-e587-46c8-a565-d3d41fa5eb54

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز