جایزه اصلی جشنواره هانوی به «اتاق تاریک» رسید

۱۳۹۷/۰۸/۱۱ - ۰۸:۵۶:۵۷
کد خبر: ۷۷۱۳۸۸
جایزه اصلی جشنواره هانوی به «اتاق تاریک» رسید
نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه پنجمین جشنواره هانوی ویتنام در تمامی ٤ رشته جشنواره (بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم) کاندیدا شد و مهمترین جایزه جشنواره که جایزه بهترین فیلم بود، از آن خود کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این رقابت رقبای سرسختی چون ژاک بنوئه (کارگردان مطرح فرانسوی) و کارن شاخنظرف ( کارگردان مطرح روسی) نیز حضور داشتند اما جایزه بهترین فیلم به «اتاق تاریک» رسید.

هیئت داوران این جشنواره شامل کوهی اوگری (کارگردان مطرح ژاپنی و سازنده فیلم‌هایی چون «جنگل مدفون» و «مرد خواب آلوده» برنده جایزه بزرگ فستیوال کن و مسکو، آلن استراسکی طراح و مدیر هنری معروف لهستانی برای فیلم‌های کارگردان مطرحی چون آندری وایدا و همچنین فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «پیانیست» و برنده اسکار بهترین مدیر هنری، لی دونگ ها تهیه‌کننده کره‌ای فیلم «قطاری به پوسان»، ورونیکا نگو بازیگر مطرح فیلم‌هایی چون «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «جنگ ستارگان» و شهرام مکری فیلمساز سینمای ایران سازنده فیلم‌های «ماهی و گربه» و «هجوم» بود.

روح الله حجازی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «اتاق تاریک» در هنگام دریافت جایزه پس از این که به زبان ویتنامی عصربخیر گفت، بیان کرد: من واقعا افتخار می‌کنم برای دریافت این جایزه زیبا و تشکر می‌کنم از هیئت محترم داوران، جشنواره هانوی و مردم بزرگ ویتنام و همچنین محمد اطبایی پخش‌کننده بین المللی فیلم و خانواده ام. امیدوارم شاهد جهانی عاری از خشونت باشیم، بخصوص برای فرزندانمان. سپاس.

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» با بازی ساره بیات و ساعد سهیلی از نیمه آذر ماه در سینماهای ایران اکران می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز