معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش؛

رواج فحش‌های نامناسب از سوی هنرپیشگان !

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۶:۴۱:۲۹
کد خبر: ۷۷۵۱۰۵
رواج فحش‌های نامناسب از سوی هنرپیشگان !
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست: در بحث ممیزی فیلم ها نگاه تربیتی لحاظ شود ، رواج فحش های نامناسب از سوی هنرپیشگان در فیلم ها و رواج آن مورد انتقاد شدید است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «رضوان حکیم زاده» روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در سالن همایش های وزارت ارشاد گفت: شاید اولین مبنای سواد رسانه ای را بتوان در مبانی قرآنی یافت.نقشی که ما برای رسانه قائلیم از منظری است که رسانه ورود به بحث تربیت پیدا می کرد.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور مخاطبان بالقوه فضای مجازی هستند، افزود: از این میان 14 میلیون دانش آموز در سراسر کشور هستند که با محاسبه اولیای آنها 28 میلیون نفر می شوند.

حکیم زاده افزود: بیش از هشت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی و یک میلیون نوآموز و بیش از 200 هزار معلم دوره ابتدایی در کشور داریم که حساسیت و اهمیت موضوع و آموزش های لازم در زمینه سواد رسانه ای را می رساند.

وی گفت: این فضا، دانش، نگرش ها و رفتارهای کودکان ما را شکل می دهد بنابراین چه آن را به رسمیت بشناسیم چه نشناسیم، وجود دارد و نیازمند آموزش های لازم هستیم.

** نوجوانان ایرانی 6 ساعت وقت خود را صرف رسانه ها می کنند

وی گفت: رسانه ابزار مناسب در فرآیند یادگیری است، نوجوانان ما 6 تا 7 ساعت از وقت خود را با رسانه ها می گذرانند در حالی که تنها دو ساعت و نیم از زمان خود را با خانواده و یک ساعت و نیم فعالیت فیزیکی دارند بنابراین حضور آنها در فضای رسانه ای اگر جدی گرفته نشود رسانه به روند تعلیم و تربیت آسیب می رساند و ممکن است تمام زحمات نظام رسمی آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

حکیم زاده افزود: پژوهش هایی صورت گرفته در مورد اهمیت دوره کودکی که ثابت کرده سنین اولیه را اگر از دست بدهیم نمی توانیم رفتار خوب و قابل قبولی را آموزش و شکل دهیم.حساس ترین دوران رشد 5 سال اول زندگی است ، همه حواس ما در این دوره بیشترین دوره رشد خود را دارند این سن، دوره خاصی از جهت رشد است که یک نشانه برای توجه است.

وی تاکیدکرد: اگر آموزش در سنین پایین صورت گیرد بازگشت سرمایه و برداشت ما بیشتر خواهد بود.

** در دوره های پیش دبستانی و دبستان آموزش سواد رسانه ای اجرا شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از بسترهایی که می تواند در صورت غفلت به روند تربیت آسیب بزند فضای مجازی است بنابراین لازم است در دوره پیش دبستانی و دبستان برنامه آموزشی سواد رسانه ای تدوین شده در کشور اجرا شود.

وی افزود : علاوه بر این نگاه همه جانبه گر و کل نگر در بحث سواد رسانه می تواند مثمر ثمر باشد، باید آموزش ها به صورت تلفیقی باشد و راهکار درس و کتاب مجزا ممکن است کارگشا نباشد.

حکیم زاده گفت: براین اساس مطالبه ما نیز جامع نگرانه است و این جامعیت را در محورهای گوناگون لحاظ می کنیم از جمله نگاه جامع به مخاطبین دانش آموز ، والدین و معلمان، نگاه جامع به دوران آموزش سواد رسانه ای از کودکستان تا دانشگاه، نگاه جامع به ظرفیت های رسانه با پرهیز از نگاه های یکسونگرانه صرفا خوشبینانه یا صرفا بدبینانه و نگاه جامع به روش های آموزش و استفاده از همه ظرفیت های رسانه در آموزش است.

** گفته های نامناسب هنرپیشگان فیلم ها مورد انتقاد شدید است

حکیم زاده از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست: در بحث ممیزی فیلم ها نگاه تربیتی لحاظ شود، رواج فحش های نامناسب از سوی هنرپیشگان در فیلم ها و رواج آن مورد انتقاد شدید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز