کانال اردو شبکه جهانی سحر؛

رونمایی از ربات های خاص در گزارش های برتر

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۶:۰۳:۳۶
کد خبر: ۷۷۵۵۱۱
رونمایی از ربات های خاص در گزارش های برتر
در برنامه این هفته «گزارش های برتر» کانال بالکان، ورود فناوری رباتیک به زندگی روزمره بررسی می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این قسمت می بینیم که دانشمندان در هنگ کنگ یک روبات بسیار کوچک و ظریف را طراحی کرده اند که مانند یک کرم هزارپا حرکت می کند و می تواند محموله های هم وزن خود را به سرعت جابجا کند. این دانشمندان قصد دارند گونه ای از این روبات را طراحی کنند که قابل هضم در بدن باشد و داروها را به قسمت هایی از بدن انسان که نیاز است برساند.

همچنین در استرالیا، رونمایی از ربات هنرمندی ارائه می شود که در نگاه اول، شبیه به یک دریل یا مته بزرگ بنظر می رسد اما در اصل یک روبات هوشمند است که می تواند آثار هنری در مقیاس صنعتی خلق کند. این روبات می تواند امکاناتی را که در آینده برای خلق اماکن عمومی در اختیار خواهیم داشت متحول بکند.

«گزارش های برتر»  سری هم به کانادا می زند و مسابقه روبات های مکا یا روبات های عظیم را بررسی می کند. یک شرکت کارآفرین کانادایی از یک روبات عظیم که یک کاربر انسانی مانند خلبان کنترل و هدایت آن را برعهده دارد رونمایی کرده و امیدوار است که این روبات جدید به ایجاد یک رشته ورزشی جدید منجر بشود که خود این شرکت آن را مسابقه روبات های مکا نامگذاری کرده است.

و درمقصد آخر، در آمریکا رونمایی از ربات خواننده کتاب های بسته را می بینیم. سیستم مورد استفاده در این ربات، می تواند صفحات یک کتاب را بدون بازکردن کتاب بخواند. دانشمندان و محققان می گویند از امواج  تراهرتز که در نمودار الکترومغناطیس بین ریزموج ها و امواج فروسرخ قرار دارند برای خواندن محتوای اوراق کتاب استفاده می کنند.

در بخش اپلیکیشن، اپ Be My Eyes (چشمان من شو) که مخصوص کمک به نابینایان و کم بینایان است، معرفی می شود. با نصب این اپلیکیشن می توانید به عنوان کمک دهنده یا فرد نابینا در این اپ ثبت نام کنید.بعد از نصب می توانید آمار کمک دهنده ها و نابینایان را ببینید که از دیدن آمار و ارقام تعجب خواهید کرد!

این مجله تصویری فناوری، با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عظیم رضوی، هر سه شنبه در ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردو می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز