حضور سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم خانه آسیا در بارسلونا

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۳۴:۵۸
کد خبر: ۷۷۶۷۳۱
حضور سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم خانه آسیا در بارسلونا
سینمای ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا، در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم خانه آسیا که در بارسلونا برگزار شد، حضوری چشمگیر داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی که برگزارکننده آن خانه آسیا در اسپانیا است، امسال نیز به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، میزبان فیلم‌هایی از سینمای امروز ایران بود.

این جشنواره فیلم که از 10 تا 20 آبان‌ماه در شهر بارسلونا برگزار شد، به جز فیلم‌هایی از سینمای ایران، فیلم‌هایی از کشورهای چین، کره، هند، ژاپن، ماکائو، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، بوتان و کامبوج را نیز به نمایش گذاشته است. امسال در مجموع بیش از 100 فیلم از 23 کشور آسیایی نمایش داده خواهد شد.

جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا، فیلم‌های انتخاب شده برای نمایش را در بخش‌های مختلفی عرضه می‌کند. به جز بخش اصلی (مسابقه)، فیلم‌ها در بخش «پانوراما»، «دیسکاوری»، «NETPAC»، «بخش ویژه» و سرانجام مرور آثار یک فیلمساز (امسال مرور آثار هیروکازو کوردا فیلمساز ژاپنی) به نمایش درآمد.

فیلم‌های ایرانی حاضر در این جشنواره در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور یافته‌اند.

هشت فیلم از سینمای امروز ایران در جشنواره امسال فیلم های آسیایی در بارسلونا عبارتند از «ویلایی‌ها»، «آپاندیس» (بخش اصلی)، «مادری» (بخش پانوراما)، «چهل کچل»، «ماجرای نیمروز»، «لینا» (بخش دیسکاوری)، «برگ زندگی» (بخش NEPTAC) و «آذر» (بخش ویژه).

نکته قابل توجه حضور چشمگیر سینمای ایران در این دوره از جشنواره و نمایش در همه بخش‌های آن است که نتیجه همکاری‌های نزدیک رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا با خانه آسیا در بارسلونا و نیز مشارکت بنیاد سینمایی فارابی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز