مستند «زمناکو» برنده چندین جایزه؛

پس از دو اکران موفق «توران خانم» و «۱۳اکتبر۱۹۳۷»

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۳۸:۱۰
کد خبر: ۷۷۸۳۶۳
پس از دو اکران موفق «توران خانم» و «۱۳اکتبر۱۹۳۷»
مستند «زمناکو» برنده چندین جایزه معتبر داخلی و خارجی اکران اینترنتی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربانپور پس از اولین تجربه های موفق اکران اینترنتی «توران خانم» ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرطهماسب و «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین از اوایل اذر ماه توسط سایت هاشور به نمایش در می آید.

«مستند زمناکو» از اوایل آذر ماه در سایت هاشور برای تماشای مخاطبین و علاقمندان در داخل و خارج از کشور قابل دسترس است و همچنین مانند آثار قبلی این مجموعه، در قالب اکران های گروهی به نمایش در می آید. «زمناکو» درباره جوانی است به نام "علی" که در 16 مارچ 1988(25 اسفند 1366) هنگام بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم صدام از سرزمین مادری‌اش جدا شده، به ایران آورده می‌شود. او در کنار زنی در ایران بزرگ می شود ، اما با مرگ مادر ایرانی اش او به دنبال هویت گمشده خود به کردستان عراق بازمی‌گردد.

این مستند برگزیده تا کنون تندیس بهترین فیلم مستند از هفدهمین جشن خانه سینما،تندیس بهترین پژوهش از هفدهمین جشن خانه سینما، تندیس بهترین فیلم مستند از نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و جایزه بزرگ بین الادیان از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را از آن خود کرده است. 

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان و پژوهشگر: مهدی قربانپور، دستیار کارگردان: ریبوار احمد حمل عبابیلی، تصویربردار: صادق سوری و باسط جبار، صدابردار: هادی ساعدمحکم و کیومرث سبحانی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوینگر: ارسلان امیری، آهنگساز: مجید پوستی، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، تهیه کننده: محمد شکیبانیا، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز