مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی؛

"جمشید مشایخی" کمال الملک سینمای ایران

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۸:۰۳:۳۶
کد خبر: ۷۸۱۰۵۳
جمشید مشایخی کمال الملک سینمای ایران
یادداشت علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد فارابی به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز استاد جمشید مشایخی.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی یادداشتی را به بهانه زادروز استاد جمشید مشایخی مشق کردند که در ادامه می خوانید.

سپاس خود را از آقای حمید کاویانی کارگردان فیلم «بن بست وثوق» اعلام می‌دارم که به بهانه واپسین نقش‌آفرینی جمشید مشایخی در فیلمش، شامگاه سه‌شنبه ششم آذر ۹۷ جشنی به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز این هنرمند مردمی در خانه هنرمندان ایران برپا کرد. جشنی که با حضور دوستداران هنر و هنرمندان سینما در محیطی صمیمی و باشکوه برگزار شد.

علیرضا تابش

نقش‌هایی که استاد جمشید مشایخی در سینما، تاتر و تلویزیون ایران ایفا کرده‌اند جزئی از میراث تصویری روزگار ماست، آقای مشایخی جدا از اینکه کمال‌الملک سینمای ایران هستند به دلیل توجه ویژه‌شان به مسائل و دغدغه‌های اجتماعی شاید در میان هنرمندان این سرزمین منحصر به فرد باشند. به عنوان نمونه پادرمیانی ایشان در خصوص مسایل مربوط به فوتبال ایران و دلجویی از «لیونل مسی» در حافظه و تاریخ این مردم ثبت شده است.

همچنین در هنرهای نمایشی، اقبالی که به جوانان فیلمساز داشته و دارند، اگر نگوییم بی‌مانند است، بسیار نادر و کمیاب بوده، تا جایی که حمایت ایشان از این نوجویان عرصه فیلمسازی، قطعاً از یادگارهای ارزشمند ایشان محسوب می‌شود.

ویژگی منحصر به فرد استاد جمشید مشایخی که حقیقتا، استاد را از دیگر هنرمندان، متمایز می‌سازد، مردمی بودن ایشان است و ملت ایران، ترجیع بند معروفشان را که «من خاک پای مردم ایران هستم» را هیچگاه فراموش نخواهندکرد.

عمر و عزت‌شان روز افزون و سایه‌شان مستدام.

علیرضا تابش

ششم آذر نود و هفت خورشیدی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز