علیرضا رئیسیان در گفت و گو با برنا/ مصاحبه هفته

اهالی سینما باید از نقدهای تند برنامه «هفت» حمایت کنند

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۱۰:۲۳:۴۱
کد خبر: ۷۸۱۵۰۱
اهالی سینما باید از نقدهای تند برنامه «هفت» حمایت کنند
​علیرضا رئیسیان گفت: سینمای ایران در وضعیت اسف بار فعلی نیاز به صراحت بهروز افخمی و مسعود فراستی دارد.

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فقدان برنامه‌ای مثل برنامه «هفت» که مخاطبان بسیاری در بین مردم داشت می‌تواند برای تلویزیون مضر باشد و از طرفی نبود این برنامه به سینما نیز لطمه وارد می‌کند چرا که سینما باید در تلویزیون برنامه‌ای داشته باشد تا مسائل آن را مطرح کند و برنامه «هفت» همیشه در سینما تأثیرگذار و مفید بوده است.

رئیسیان خاطرنشان کرد: برنامه «هفت» در دوره فریدون جیرانی و بهروز افخمی بسیار خوب و مفید عمل کرد و اگر شکل و شمایل این برنامه با توجه به سیاست‌های تلویزیون تغییر پیدا نکند می‌تواند به روند مثبت و مفید خود ادامه دهد و هرچقدر که نقدهای صورت گرفته در برنامه سینمایی «هفت» تند باشد هم اهالی سینما باید از آن حمایت کنند.

وی افزود: اهالی سینما نباید در برابر نقدها و انتقادات صورت گرفته در این برنامه دلگیر باشند و باید این برنامه به کسانی که به سینما لطمه وارد می‌کنند و ضربه می‌زنند ترس وارد کند چرا که سینما در وضعیت فعلی نیاز به نگاهی جسور و دقیق دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «چهل سالگی» در ادامه نظرش را درباره بهروز افخمی گفت و تأکید کرد: بهروز افخمی فیلمساز خوب و تأثیرگذاری در سینمای ایران است. او با آزمون و خطا در سری قبلی برنامه به پختگی بیشتری رسیده و حال می‌تواند بیش از پیش به کمک سینمای ایران بیاید. یکی از ایرادات افخمی اعمال سلیقه‌هایش بود که نظرات شخصی‌اش را بیش از حد تعمیم می‌داد و اگر این مسأله را کنار بگذارد و بیشتر مراعات کند تا مسائل آزادانه مطرح شوند مطمئناً برنامه «هفت» برنامه بهتری خواهد بود.

این کارگردان اظهار داشت: در دوره‌ای که برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی پخش می‌شد از آن حمایت کردم و هنوز هم معتقدم که این برنامه قدرتمندتر از قبل باید به کار خود ادامه دهد. سینمای ایران در وضعیت مناسبی نیست و ما نیاز به آسیب‌شناسی‌های دقیق و راهکارهای درست داریم تا بتوانیم سینما را از وضعیت اسف‌بار فعلی نجات دهیم. امیدوارم افخمی چنین رویکرد و نگاهی در سری جدید این برنامه داشته باشد.

رئیسیان در پایان تصریح کرد: امیدوارم بهروز افخمی هر طور شده نظر مسعود فراستی را برای حضور در برنامه «هفت» جلب کند و فراستی نیز مثل قبل در این برنامه حضور داشته باشد. در بلبشویی که سینمای ما گرفتار آن است ما نیاز به نگاه موشکافانه، صریح و نقادانه فراستی داریم و حتماً حضور این منتقد در این برنامه می‌تواند مفید باشد. برنامه «هفت» در محدودیت‌های تلویزیون نیاز به صراحت فراستی دارد و این دو سینماگر می‌توانند به کمک سینمای ایران بیایند. امیدوارم سینماگران ما نیز تحمل شنیدن انتقادات تند و تیز فراستی را داشته باشند و علیه او موضع نداشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز