پنجمین فستیوال آیینی و نواحی ایران؛

گیلان، مازندران، گلستان میزبان موسیقیدانان فولکلور

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۱۸۱۵
گیلان، مازندران، گلستان میزبان موسیقیدانان فولکلور
گیلان، مازندران، گلستان میزبان موسیقیدانان فولکلور در پنجمین فستیوال آیینی و نواحی ایران است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا، پنجمین فستیوال موسیقی آیینی و نواحی ایران در حالی برگزار می شود که بسیاری از هنرمندانعرصه موسیقی مشغول برگزاری کنسرت ها و اجراهای خود هستند .

موسیقی نواحی

دبیر پنجمین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی ایران اظهار کرد: ما کهن ترین راویان موسیقی اقوام را پیدا می کنیم و تلاشمان این است که اصیل ترین و مهمترین راویان را بیاوریم و اثرشان را ضبط کنیم؛ تعداد زیادی جشنواره برگزار شده است و این آدم ها آمدند اجرا کردند ولی هیچ کدام از اینها نه ضبط شده است و نه اثری از آنها هست، در این فستیوال راویان ثبت و ضبط کیفی از اجراهایشان می شود. می خواهیم عکس برداری و تصویربرداری درستی از اینها صورت بگیرد، اینها ذخیره های فرهنگی کشور ما هستند که انعکاس دهنده تاریخ و فرهنگ و زبان قوم خود هستند.

وی افزود: ما در موسیقی اقوام در طول این سالیان نتوانستیم یک چیز مدونی داشته باشیم پژوهشگران این کار را کرده اند اما می خواهیم حوزه شنیداری محصولی تولید کنیم که در آینده اگر در مورد نوازنده ای می خواهیم حرف بزنیم بگوییم این هست، می خواهیم آثار هنرمندان موسیقی نواحی را بیش از دست رفتنشان ثبت و ضبط کنیم.

علی مغازه ای همچنین گفت:  هنرمندان آیینه دار برخی در قالب گروه و آنسامبل هستند و برخی تک نوازی و نوازنده است؛ ما آنسامبلی داریم که به 15 نفر می رسد و اجراهای کیفی داریم که تک نفره است که ساز را می زند و می خواند؛ 6 گروه و 6 اجرا داریم که یکی تک نفره ساز و اجرا دارد و گروهی داریم که 15 نفر است ورپرتوار جذابی را اجرا می کند.

علی مغازه ای در مورد هنرمندان شرکت کننده در فستیوال آینه دار گفت: امسال به هنرمندانی که در قید حیات نیستند توجه می کنیم هنرمندانی که در شهر خودشان هم شناخته شده نیستند مگر در جمع های روشنفکری شان؛ از جمله این هنرمندان می توان به فهیمه اکبر در استان گیلان، احمد آشورپور ، محسن پور و منوچهر ویزانلو اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز