دکتر زرشناس مهمان شبکه ۴

بررسی جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۹:۴۱:۰۹
کد خبر: ۷۸۶۴۰۸
بررسی جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه
دکتر شهریار زرشناس امروز در مجله «رو در رو» از گسترش جنبش ضد سرمایه داری در اروپا می گوید.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا : برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» امروز 20 آذر به بررسی «گسترش جنبش ضد سرمایه داری در اروپا» می پردازد.

فرانسه همچنان دستخوش ناآرامی‌هایی است که با ظاهر اعتراض به افزایش مالیات سوخت آغاز شد و به اعتراضات گسترده سیاسی – اقتصادی علیه نظام سرمایه‎داری و دولت امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه تبدیل شد.

یکی از ویژگی‌های اعتراضات اخیر موسوم بعه جنبش جلیقه زردها این است که  توسط احزاب و جناح‌های سیاسی یا سندیکای کارگری و صنفی سازماندهی نمی‌شود و عمده تحلیلگران، اختلاف طبقاتی فزاینده در فرانسه را عامل ظهور این جنبش می‌دانند. معترضان در موج جدید اعتراضت که این هفته به شکل گسترده‌تری ادامه یافت، خواستار استعفای رییس جمهوری فرانسه، انحلال سنا و مجلس ملی، بازنویسی قانون اساسی و خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو شده اند.

«رودرور»ی این هفته قصد دارد تا با حضور دکتر شهریار زرشناس؛پژوهشگر و استاد دانشگاه  به شکل جدی‌تر به بررسی ابعاد، ریشه‌ها و چشم‌انداز جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه و گسترش آن به برخی دیگر از کشورهای اروپایی بپردازد.

«رو در رو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی و با اجرای دکتر مراد عنادی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز