در گفت و گو با برنا؛

سجادی حسینی از کارگردانی تلویزیون تا بازیگری تئاتر

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۸:۲۰:۴۹
کد خبر: ۷۸۶۶۱۲
سجادی حسینی از کارگردانی تلویزیون تا بازیگری تئاتر
فرید سجادی حسینی بازیگر و کارگردانی سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا از ضرورت دیدن «شیروانی داغ» توسط اهالی هنر گفت و اظهار داشت: کسانی که به دیدن این نمایش می‌آیند به هیچ‌وجه از دیدنش پشیمان نخواهند شد.

فرید سجادی حسینی در ابتدای این نشست اظهار داشت: در این اثر که ایوب آقاخانی به روی صحنه می‌برد و از نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» اقتباس شده پدر یک شخصیت کارتن‌خواب بوده و امروز ثروت زیادی دارد که بیماری سختش او را در شرف مرگ قرار داده اما به ثروت بزرگی رسیده و در حالیکه تصور می‌کند رو به مرگ است متوجه می‌شود که بیماری‌اش چندان خطرناک نیست، پس از این اتفاق طمع در وجود این انسان شکل گرفته و از خود خشم و عصبانیتی دوچندان بروز می‌دهد و دوباره متوجه بیماری سختش شده و تغییر می‌کند.

سجادی حسینی خاطرنشان کرد: من از سال 1342 کار تئاتر را در اهواز آغاز کردم. سال 1357 هم وقتی به اهواز برگشتم دوباره فعالیت تئاتری‌ام را ادامه دادم و مدتی در گروه مرحوم مهین اسکویی بودم. من ایوب آقاخانی را خیلی وقت است که دورادور می‌شناسم، من به ایشان ارادت دارم و برای من شخص قابل احترامی است. وقتی بازی در نمایش «شیروانی داغ» را به من پیشنهاد داد نقشی که مدنظر داشت برای من بسیار جذاب بود و تلفنی بدون اینکه نسخه نوشته شده آقاخانی را مطالعه کنم حضور در این نمایش را پذیرفتم.

وی افزود: با توجه به شرایط تئاتر در این روزها استقبال از نمایش «شیروانی داغ» تا این لحظه خوب بوده اما آن چیز که از جامعه ما برای استقبال از محصولات هنری انتظار می‌رود بسیار بیشتر از چیزی است که شاهدش هستیم. «شیروانی داغ» اثری قابل تأمل است که برای هر شخص دارای تفکری می‌تواند یک محصول هنری قابل قبول باشد.

این بازیگر تصریح کرد: شاید به تخصص من مربوط نباشد اما این مسأله که تعداد سالن‌های نمایش ما از تعداد مخاطبان تئاتر بسیار بیشتر است می‌تواند به هر نمایشی لطمه وارد سازد که «شیروانی داغ» نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین باید مدیریتی دقیق بر تعداد سالن‌ها و نمایش‌ها صورت گیرد. 

بازیگر فیلم سینمایی «فروشنده» در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت اهل فرهنگ و هنر از تئاتر گفت: کسانی که نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» تنسی ویلیامز را خوانده‌اند می‌توانند با این نگرش که محصول ایرانی شده شاهکار تنسی ویلیامز را توسط یک کارگردان ایرانی ببینند به دیدن این نمایش بیایند و مطمئناً هیچگاه از انتخاب این نمایش پشیمان نخواهند شد.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم علاقه‌مندان به تئاتر به راحتی این نمایش را کنار نگذارند و در این روزها که این نمایش در حال اجرا است برای دیدن «شیروانی داغ» اقدام کنند. تئاتر نیازمند حمایت همه اقشار جامعه است و حمایت از این هنر می‌تواند در فرهنگ جامعه‌مان تأثیرات بسیار مثبت و خوبی بگذارد. دیدن آثار درخشانی چون «شیروانی داغ» که از یک شاهکار ادبی اقتباس شده است برای اهالی فرهنگ می‌تواند یک ضرورت به حساب آید هر چند که فکر می‌کنم همه اقشار بتوانند با دیدن «شیروانی داغ» به وجد بیایند و تا امروز طی صحبت‌هایی که مخاطبان داشته‌ایم از دیدن این اثر بسیار لذت برده‌اند.

گفتگو با عوامل نمایش گر به های شیروانی داغ

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز