آذری جهرمی؛

کودک‌آنلاین برای تولید محتوا یک شتاب‌دهنده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۸:۲۳:۳۱
کد خبر: ۷۹۰۴۳۵
​آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در حوزه تولید محتوا تخصصی ندارد، گفت: سایر دستگاه ها که کار می کردند به دلایل مختلفی نتوانستند کاری از پیش ببرند بنابراین تصمیم به ورود گرفتیم چراکه مساله روی زمین مانده ایست هر چند اگر دستگاهی خواست وارد شود ما حاضر به واگذاری نیز هستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه جشنواره کودکآنلاین برای تولید محتوا، یک شتاب دهنده است، گفت:  در این جشنواره ایده ها بررسی و محصول اولیه در اختیار ایده های برتر قرار می گیرد و از آنها حمایت می شود. تا دو روز پیش نزدیک به ۷۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شده بود که بعضی از محتوای ارسال شده غیرقابل تصور و با ایده های ناب بود که بعضا تولیدکنندگان آنها مدعی بودند که سال ها پیش این ایده ها شکل گرفته ولی توجهی به آنها نشده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم به ظرفیت های بخش ترویج و تولید اشاره و خاطرنشان کرد:  بخش مهم تر عرضه محصول است که از همین رو‌ می‌خواهم پلتفرم های اختصاصی کودک داشته باشیم تا نخست پدر و‌ مادر  بدانند که از کجا محتوا در اختیار کودکان و‌ نوجوانان قرار دهند و محتواهای دیگر مخلوط آنها نباشد و کودک و نوجوانان بدانند که محتوا را از کجا باید‌ در اختیار داشته باشند و دوم اینکه تولیدکنندگان محتوا نیز  بدانند که برای عرضه محصول به کجا باید بروند تا زنجیره واسط برای اقتصادی کردن چرخه تولید محتوا وجود داشته باشد. 

وی موضوع بعدی را توجه به استانداردهای محتوای کودک و‌نوجوان دانست و افزود: یکی از نکات مهم استاندارد محتوا، دسته بندی سنی محتواست تا مشخص باشد که هر محتوا مختص چه سنی است و در زمان آپلود محتوا می توان آنرا سوال کرد و در زمان‌رجوع سن کاربر چک شود تا متناسب با آن محتوا در اختیارش قرار گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون همراه اول اسپانسرینگ جشنواره کودکآنلاین را بر عهده دارد، گفت: البته این امکان وجود دارد تا گروه های سرمایه گذار و اسپانسر های دیگر ورود پیدا کنند که تا کنون مذاکراتی نیز صورت گرفته است تا اکوسیستمی خوب برای بچه ها و برای بهتر کردن محتوای فضای مجازی برای آنان فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز