از قاب هیسپان تی وی:

نمایش زندگی «ویکتور مورا» شاعری انقلابی

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۷۹۳۷۰۶
نمایش زندگی «ویکتور مورا» شاعری انقلابی
بینندگان اسپانیایی زبان برنامه «بر بال سخن» هیسپان تی وی این بار با گوشه هایی از زندگی «ویکتور والرا مورا» نویسنده و شاعر ونزوئلایی آشنا می شوند که از او به عنوان نماینده مبارزه علیه ظلم و ستم یاد می کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «بر بال سخن» که هر هفته به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر انقلابی کشورهای آمریکای لاتین می پردازد، به سراغ زندگی «ویکتور والرا مورا» ونزوئلایی رفته تا گوشه هایی از زندگی این نویسنده و شاعر انقلابی را به تصویر کشد.

«بر بال سخن» با اشاره به اینکه ویکتور مورا لیسانس فلسفه گرفته است، از مطالعات جامعه شناسی وی در کاراکاس می گوید و  این که همین مطالعات و شناخت او از جامعه، باعث می شود از او به عنوان بهترین نماینده در نمایش امید در مبارزه علیه ظلم و ستم اجتماعی یاد کنند.

این برنامه با اشاره به «70 شعر استالینی» معروفترین کتاب ویکتور مورا بیان می کند که وی چندین سال در ایتالیا زندگی کرده و این کتاب را در آنجا نوشته و در سال 1980 به خاطر همین کتاب جایزه شعر شورای ملی فرهنگ را از آن خود می کند. مورا قبل از مرگ برای 5 سال به عنوان نماینده فرهنگی شورای ملی فرهنگ ونزوئلا مشغول به فعالیت بود و در سال 1984 در کاراکاس از دنیا می رود.

برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز