به خاطر تلاش برای نگهبانی از زبان فارسی؛

تقدیر بنیاد سعدی از رادیو ایران

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۰:۵۴:۲۴
کد خبر: ۷۹۹۷۴۴
تقدیر بنیاد سعدی از رادیو ایران
بنیاد سعدی که به حفظ و گسترش زبان فارسی در جهان می پردازد از رادیو ایران به خاطر تلاش برای نگهبانی و گسترش زبان و ادبیات فارسی تقدیر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مراسمی که  در محل بنیاد سعدی برگزار شد، دکتر حداد عادل مدیر بنیاد، دکتر رضا صحرایی معاون آموزش و پژوهش و فرهاد پالیزدار معاون بین الملل از تلاشگران پاسداشت زبان فارسی تقدیر کردند.

در ابتدای این مراسم غلامعلی حداد عادل توضیحاتی، درباره فعالیت های بنیاد برای گسترش زبان و ادب فارسی ارائه داد و از کم شدن بودجه و کاستن کرسی های آموزش زبان فارسی در کشورهای دیگر انتقاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش های رسانه ها، صدا و سیما، و رادیو ایران تشکر کرد و خواستار افزایش این همکاری ها و توجه بیشتر صدا وسیما به زبان فارسی شد.

گفتنی است در این مراسم از سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «کافه هنر» ، محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» و یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران، به خاطر راه اندازی پویش«آیین سخن» برای حفظ و نگهبانی زبان فارسی تقدیر شد.

گفتنی است رادیوایران نخستین پویش رسانه ای را با نام «آیین سخن» برای نگهبانی از زبان فارسی راه اندازی کرده است و مراسم ویژه ای در اینباره،  ۲۵ اردیبهشت همزمان باروز بزرگداشت فردوسی و زبان فارسی،هر ساله  برگزار می شود.

D1736947T13623718(web)(b)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز