هیات داوران و منتقدان سینماگر برجسته نیویورک اعلام کرد؛

«مغزهای کوچک زنگ زده» بهترین فیلم ایرانی نیویورک

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۰۱۱۷۵
«مغزهای کوچک زنگ زده» بهترین فیلم  ایرانی نیویورک
​اولین دوره جشنواره فیلمهاى ایرانى نیویورک که از ١٠-١٥ ژانویه در IFC CENTER منهتن نیویورک برگزار شد، شب گذشته با اعلام برندگانش در مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و فیلم هومن سیدی به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با اعلام هیات داوران که از میان منتقدان و سینما گران برجسته نیویورک انتخاب شده بودند اسامى برندگان به شرح زیر اعلام شد. بهترین فیلم: «مغزهاى کوچک زنگ زده» به کارگردانى هومن سیدى، جایزه دستاورد هنرى به اصغر یوسفى نژاد براى کارگردانى فیلم خانه (إو) و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم هندى و هرمز به کارگردانى عباس امینى تعلق گرفت. همچنین جایزه فیلم منتخب تماشاگران به فیلم دلم مى خواد به کارگردانى بهمن فرمان آرا تعلق گرفت.

آرمین میلادى،  مدیریت جشنواره،  با تشکر از اهالى نیویورک براى استقبال بى سابقه از اولین دوره جشنواره، از موفقیت چشمگیر این جشنواره خبر داد به طورى که تمام ١٣ سانس نمایش فیلمهاى جشنواره سولد آوت (پیش فروش) شده بودند. وى همچنین به توجه ویژه مطبوعات و رسانه هاى شاخص شهر نیویورک به این جشنواره خبر داد و از جمله اشاره کرد نیو یورک تایمز جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک را جزو هفت رویداد مهم سینمایى این شهر بر شمرده است. وى اشاره کرد هدف جشنواره  معرفى سینمای معاصر ایران در نیویورک پس از یک غیبت طولانى در شهرى که یکى از مهمترین قطب های سینمایی دنیا است.

ده فیلم بلند سینمایى، دو فیلم مستند و سه فیلم کوتاه در این جشنواره به نمایش در آمدند. از جمله مى توان به فیلم های خوک ، سه رخ، هندی و هرمز، مارموز، خانه، مغزهای کوچک زنگ زده حکایت دریا و دلم مى خواد و نسخه بازسازى شده سایه هاى بلند باد اشاره کرد. بهمن فرمان آرا مهمان ویژه این دوره جشنواره در نیویورک بود.

جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک یک نهاد مستقل فرهنگی به مدیریت آرمین میلادی است. این جشنواره با همکاری مشترک  میلادى و گادفری چشایر منتقد فیلم ساکن نیویورک  بنیان گذاشته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز