در سازمان اسناد و کتابخانه ملی رونمایی شد؛

انتشار تمبر یاد بود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۱:۰۶:۴۶
کد خبر: ۸۰۷۹۲۸
انتشار تمبر یاد بود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب
تمبر یادبود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منتشر و برای نخستین بار در نمایشگاه «چهلمین 57» که این روزها در موزه کتاب و میراث مستندِ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است، به نمایش درآمد.این تمبر، در دبیرخانه شورای عالی تمبر توسط ابراهیم صراف­زادگان و مهناز طاهری با تکنیک گرافیک کامپیوتری، طراحی و به اجرا درآمده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛​ در این تمبر از طرح یک درخت به عنوان نماد انقلاب اسلامی ایران استفاده شده است که بر روی زمینه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. ریشه های درخت به‌وسیله خون شهدا در قسمت قرمز پرچم به ثمر نشسته است. کلمه چهل به خط نستعلیق با تنه درخت انقلاب تلفیق تنه و با رنگ سفید در بخش میانی و شاخه‌­های آن در بالا ترین بخش بر روی رنگ سبز پرچم رشد و نمو یافته است. با این معنا که  چهل سال از پیروزی انقلاب می­‌گذرد و پرچم جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالی که از پیروزی آن می­گذرد به اهتزاز درآمده است.

آرم چهلمین سالگرد انقلاب نیز در قسمت چپ کادر بالا به صورت خورشید درخشانی پرتو افشانی می­کند.  

اندازه تمبر 65 * 45  میلی­متر و در شمارگان 100/000 سری و به قیمت 12000 ریال چاپ شده است.

لازم به ذکر است، در نمایشگاه «چهلمین 57» در موزه کتاب و میراث مستندِ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مجموعه‌ چهل قطعه از تمبرهای انقلابی منتشر شده از سال 57 تا کنون با مضامین پاسداشت انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای شاخص انقلاب به نمایش گذاشته شده که با همکاری موزه ارتباطات و از بخش خصوصی تامین شده است.

این نمایشگاه  که از چهارشنبه 10 بهمن آغاز به‌کار کرده، تا سه‌شنبه 23 بهمن از ساعت 8 تا 16 میزبان علاقمندان خواهد بود.

 

40

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز