در نشست خبری مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی، با حضور اصحاب رسانه مطرح شد؛

هاشمی: برای همکاری با پرس تی وی جدی تر شده ام!

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۰:۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۰۷۹۵۰
هاشمی: برای  همکاری با پرس تی وی جدی تر شده ام!
مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس تی وی در نخستین نشست خبری بعداز آزادی از زندان آمریکا به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه بین المللی پرس تی وی در نخستین نشست خبری بعد از آزادی از زندان آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادامه فعالیت اش در حرفه خبرنگاری گفت: بی شک این اتفاق عزم مرا برای فعالیت در این حرفه شریف جدی تر کرده است و حتی تصمیم دارم وارد حوزه هایی بشوم که در این مدت خود شاهد آن بودم. خبرنگاران آزاد و مستقل در سراسر جهان باید به مسائلی که در سال های اخیر به شدت جامعه مسلمانان و حتی سیاهپوستان آمریکا را مورد هجمه قرار داده است، بپردازند.

وی درباره نوع  اتهاماتی که دولت آمریکا درباره دلیل بازداشت وی به عنوان شاهد یک پرونده مطرح کرده است، گفت: اصلا چنین پرونده ای وجود نداشت و مشخص بود این مورد را به عنوان یک بهانه برای بازداشت و نگهداشتن من برای افکارعمومی مطرح کردند. 

در مدتی که من در بازداشت پلیس اف بی آی آمریکا بودم سوالاتی که از من پرسیده می شد بیشتر حول دلایل انتخاب ایران برای زندگی و همکاری من با شبکه بین المللی جمهوری اسلامی یعنی پرس تی وی بود.

خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی ادامه داد: شرایط این روزهای آمریکا بسیار آشفته و پراغتشاش است و اقداماتی که در این مدت در زندان ، مشاهده کردم در تناقض آشکار با ادعای آمریکائیان درباره حقوق بشر و آزادی بیان  که همواره از آن دم می زنند ، بود. 

وی با اشاره به دولت کنونی آمریکا و رفتارهای دوگانه و غیردیپلماتیک «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: در دوران ترامپ، لفاظی های آمریکا در سطح بین الملل افزایش یافته و حتی می توان گفت از دوران ریاست جمهوری ترامپ، نظم جهانی دستخوش تغییرات نامطلوبی شده که همه این ها به واسطه تصمیمات آمریکا و شخص ترامپ است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در دوران رئیس جمهوری ترامپ ما شاهد افزایش همجمه های بیشماری علیه جامعه مسلمانان در سراسر جهان و همچنین بدرفتاری و تبعیض اقلیت سیاهپوستان در آمریکا هستیم. 

تشدید جو ایران هراسی پدیده ای  است که ترامپ برای رسیدن به منافع خود و راضی نگهداشتن متحدان خود در تمام دوران ریاست جمهوری ترامپ انجام داده است.

اصلی ترین شعارانتخاباتی ترامپ، بزرگ کردن آمریکاست و در این راه سیاست واشنگتن این است که  همه را مورد هدف خود قرار دهد.

هاشمی از نوع برخورد پلیس آمریکا در مدت طول بازداشت خود گفت و افزود: در حالی که آمریکا  و غرب ، رسانه را رکن چهارم دموکراسی در جهان عنوان می کنند و همواره از رعایت حقوق خبرنگاران و ژورنالیست ها دم  می زنند اما بدترین رفتار را با من به عنوان ژورنالیست و یک زن مسلمان داشتند به نوعی که حتی اجازه پوشش مناسب را به من ندادند و حتی در مورد خوراک نیز ملاحظات دینی من در این مدت از سوی مقامات زندان رعایت نشد.

مرضیه هاشمی تاکید کرد: با آنکه بسیاری از سیاستمداران در سطح جهان، همواره  هژمونی آمریکا را به چالش می کشند اما این بار این حساسیت وجود نداشت و می توان دلیل آن را خصومتی که غرب و  آمریکا از جمهوری اسلامی دارند ، دانست.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ، گفت: در تمام چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد، همواره شاهد دشمنی های آشکار مقامات آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هستیم واین کاملا مشخص است که افرادی که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند همواره مورد غضب و دشمنی کاخ سفید قرار می گیرند و من هم با توجه به اینکه در تمام سال هایی که در ایران زندگی کرده ام همواره از حامیان انقلاب بوده، هستم و خواهم بود، هدف انتقامجویی آمریکا قرار گرفتم.

خبرنگار و گوینده شبکه پرس تی وی تصریح کرد: بهترین اقدامی که اصحاب رسانه می توانند برای مقابله با اقدامات ضدحقوق بشری و برخلاف قوانین روزنامه نگاری از سوی آمریکا انجام دهند، تشکیل کمپین ها و تشکل هایی است که باید برپا شود تا با هجمه هایی که علیه مسلمانان و سیاهپوستان وجود دارد، مبارزه جهانی شود و توجه همگان را به این رویکرد آمریکا جلب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز