تبریک تولد اهالی رسانه به بازیگز جایزه اسکار؛

تولد غایب بزرگ جشنواره فجر

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۲:۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۰۸۰۷۳
تولد غایب بزرگ جشنواره فجر
در حالی که شهاب حسینی و ترانه علیدوستی غایب های جشنواره فیلم فجر هستند اهالی رسانه تولد شهاب حسینی را تبریک گفتند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امروز 14 بهمن زاد روز شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون است. این در حالی است که شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از غایب های جشنواره فیلم فجر هستند.

شهاب حسینی متولد 14 بهمن سال 1352 در تهران و هنر پیشه سینما و تلویزیون،مجری کارگردان و گوینده است.

شهاب حسینی در سال 1387 با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

حسینی در جشنواره فیلم کن 2016 با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2011 را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم «رخساره» ساخته امیر قویدل وارد سینما شد و بعد ازآن در فیلم های «واکنش پنجم»، «این زن حرف نمی زند»، «زهر عسل»، «رستگاری در هشت و بیست دقیقه»، «شمعی در باد»، «قتل آنلاین»، «پیشنهاد 50 میلیونی»، «بچه های ابدی»، «محیا»، «دل شکسته»، «درباره الی»، «حوالی اتوبان»، «پرسه درمه»، «سوپر استار»، «نیلوفر»، «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده»، «یکی میخواد باهات حرف بزنه»، «هیس! دخترها فریاد نمی زنند»، «حوض نقاشی»، « تعبیر خواب»، «دوران عاشقی»،«ساکن طبقه وسط» ایفای نقش کرده است.

بازیگر فیلم «فروشنده» سال 1379 با سریال «پس از باران» وارد عرصه سینما شد و بعد از آن در سریال های «تب سرد»، «پلیس جوان»، «مدارصفر درجه»، «شوق پرواز» و در سریال «شهرزاد» ایفای نقش کرده است.

حسینی کار خود را با گویندگی در رادیو آغازکرد و سال 1377 کار اجرا در تلویزیون را آغاز کرد و در برنامه هایی همچون «کسیژن»، «برپا برپا»، «رنگ صبح»، «سایه روشن» کار اجرا را ادامه داده است.

این بازیگر کارگردانی خود را با فیلم های «ساکن طبقه وسط»، «بیا با من»، «مقیمان ناکجا» ادامه داد و حتی تهیه‌کنندگی را نیز تجربه کرد که یکی از آثار او در مقام تهیه‌کننده «خورشید نیمه شب» است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز