واکنش تند داور جشنواره فجر به حواشی همایون غنی زاده

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۰:۳۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۱۳۹۰
واکنش تند داور جشنواره فجر به حواشی همایون غنی زاده
مهرزاد دانش منتقد سینما که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر جزو اعضای هیأت داوران بود به حواشی همایون غنی‌زاده در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده برنده جایزه بهترین فیلم  در بخش نگاه نو شد که این کارگردان از پذیرش جایزه‌اش امتناع کرد و به جای او یک مهاجر افغانستانی به روی صحنه رفت و نوشته‌ای از وی را خواند.

شباهت رفتار همایون غنی‌زاده با مارلون براندو در مراسم اسکار که از پذیرش جایزه امتناع کرد و به جای خود یک سرخ‌پوست بومی را روی صحنه فرستاد نکته‌ای است که شاید بسیاری از اهالی سینما کارگردان را به کج‌فهمی یا تقلیدی کورکورانه از این بازیگر محکوم کنند و وقتی غنی‌زاده در همین مراسم برای دریافت جایزه دیگری به روی صحنه می‌آید به طور کل مسأله به یک اتفاقی عجیب تبدیل می‌شود که مطمئناً برخی از هنرمندان به آن واکنش نشان خواهند داد.

مهرزاد دانش داور سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از اولین اشخاصی بود که نسبت به رفتار شب گذشته این کارگردان واکنش نشان داد و نوشت: "شخصیت فیلم پالتو شتری، جوانکی خودشیفته است که مسیر شهرت و اعتبار را با رفتارهای ضداجتماعی می‌پوید و مثلا از گرفتن جایزه در مراسمی که در آن شرکت کرده خودداری می‌کند تا بعدا با مرور واکنش‌های منفی به این رفتار ارضا شود. نمی دانستم این فانتزی سینمایی، تنها چند روز بعد از تماشای این فیلم، به طور زنده مقابل چشمان من و صدها چشم دیگر شکل عینی به خود می‌گیرد!

به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می‌کنم قوانینی تدوین شود که بر اساس آن، افرادی که از گرفتن جوایزشان، بدون دلیل، امتناع می‌کنند، در دوره‌های بعد حق شرکت در این مناسبت را نداشته باشند. لوس‌بازی زننده جوانک تازه‌کاری با رفتارهای تهوع‌آور متظاهرانه‌اش در ادا درآوردن کژفهمانه از براندوی بزرگ و پذیرش/عدم پذیرش ادواری جایزه‌اش، از میزان شعور اجتماعی‌اش رونمایی‌ای جانانه به عمل آورد، نشان داد این جایگاه نیاز به مراقبت بیش‌تر دارد."

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز