در «انقلاب الصوره» شبکه العالم خواهیم دید؛

​افشای ادعاهای کذب آمریکا در از بین بردن داعش

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۵:۱۹:۰۵
کد خبر: ۸۱۶۱۹۸
​افشای ادعاهای کذب آمریکا در از بین بردن داعش
​ادعای کذب آمریکا در از بین بردن داعش، درحالیکه خود حامی اصلی آن بوده است، موضوع این قسمت از برنامه « انقلاب الصوره » در شبکه العالم است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در برنامه « انقلاب الصوره» امشب، «فیصل عبدالساتر» ، مجری - کارشناس برنامه با مرور مهمترین اخبار رسانه های عربی و غربی به بررسی ادعاهای آمریکا مبنی بر از بین بردن گروه تروریستی داعش و نیز کمک های آنها به داعش در سوریه و عراق و از طرف دیگر اینکه ادعای یادشده، دروغ امریکا مبنی بر اینکه خلاصی از داعش 20 سال طول می کشد را نشان داد، می پردازد. 

در این برنامه تشریح می شود که ترامپ ادعا کرده  آمریکا برای از بین بردن هر ذره‌ای از داعش متعهد است و از مردم در برابر تروریسم دفاع خواهد کرد. این ادعای ترامپ نیز کاملا بر خلاف واقع است، حال آن که آمریکا در راس ائتلاف غربی و عربی پس از وقوع بحران سوریه در سال 2011 برای پیشبرد منافع و رسیدن به اهداف مدنظر خود، به جای مقابله با تروریسم افراط گرا به حمایت از داعش و دیگر گروه های تروریستی پرداخت.  

بر اساس آنچه در این برنامه به نمایش گذاشته می شود عملکرد آمریکا در سوریه نشان می دهد که از سال 2011 تا سال 2014 که داعش علاوه بر نقاطی از سوریه برخی از شهرها و مناطق عراق را تصرف کرد، آمریکایی ها بیشتر در خدمت آنها بودند و نقش عمده ای در تدارک لجستیکی و تامین مالی آنها ایفا کردند. پس از سال 2014 نیز که ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش شکل گرفت، هدف آمریکا بیشتر حفظ داعش در چارچوبی کنترل شده بود تا بتواند از آن علیه ارتش و دولت سوریه و متحدان آن استفاده کند. بدین ترتیب صداقت آمریکایی ها درباره مبارزه با داعش کاملا زیر سئوال است و برنامه امشب «انقلاب الصوره» نیز به بررسی ابعاد آن خواهد پرداخت. 

برنامه «انقلاب الصوره »  شنبه ها ساعت 21 از شبکه العالم پخش می شود و تکرار آن نیز یکشنبه ها ساعت 12 است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز