در برنامه «ایران» مطرح شد؛

«روده» سومین محصول ارزآور غیر نفتی ایران

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۵:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۱۹۶۴۳
«روده» سومین محصول ارزآور غیر نفتی ایران
برنامه «ایران» هیسپان تی وی که زیبایی های ایران را به نمایش می گذارد، این هفته به معرفی هنر انتزاعی در ایران و صنعت روده و ارزآوری که به همراه دارد، می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در برنامه این هفته «ایران»، علی گودرزی به معرفی صنعت روده و کاربردهای آن در ایران می پردازد. روده محصولی صددرصد صادراتی است و تولید این محصول یکی از کارهای بسیار اشتغالزا است که علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست جزوه پنچ محصول گران ارزآور کشور به حساب می آید و پس از زعفران و خاویار سومین محصول ارزآور غیر نفتی ایران است.

بر اساس این گزارش 90درصد روده ایران به کشورهای اروپایی بخصوص آلمان صادر می شود. علاوه بر روده گوسفند، روده بره که باریک، کم وزن و ظریف تر از روده گوسفند است در تهیه نخ بخیه جراحی، تارهای راکت تنیس، سیم تار و ویولون و در بعضی ماشین آلات صنعتی بکار برده می شود.

طاهره بدخش در قسمت دوم برنامه به معرفی هنر انتزاعی در ایران اشاره دارد. هنر انتزاعی به هنری اطلاق می‌شود که هیچ صورت یا شکل طبیعی در جهان در آن قابل شناسایی نیست و فقط از رنگ و فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره می‌گیرد. در ایران چهره‌هایی مانند حسین کاظمی، بهجت صدر، ایران درودی و مسعود عربشاهی نقاشی انتزاعی را در ایران گسترش دادند. 

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز