کارگردان سریال "زوج یا فرد"؛

از زمان پخش سریال راضی نیستم/ دیگر سریال ها را ندیدم!

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۰۹:۱۸:۵۲
کد خبر: ۸۲۸۲۶۳
از زمان پخش سریال راضی نیستم/ دیگر سریال ها را ندیدم!
علیرضا نجف زاده کارگردان سریال نوروزی شبکه 3 در گفت و گو با خبرنگار برنا، از زمان پخش سریالش گلایه کرد.

با کارگردان سریال نوروزی «زوج یا فرد»، علیرضا نجف‌زاده در خصوص بازخورد مخاطبین از تماشای سریالش و فینال پایان‌بندی این سریال به گفت‌وگو نشستیم که او به خبرنگار برنا گفت: در ابتدا باید تشکر کنم از خبرگزاری برنا که پیگیر اخبار سریال هستند. پیش‌بینی بازخورد سریال برایم سخت است، نمی‌توان به راحتی این مساله را عنوان کرد، ولی با توجه به اینکه پنج شش قسمت سریال را پخش کردیم باید بگویم خدا رو شکر تا اینجای کار توانستیم رضایت بینندگان را جلب کنیم، این را به اعتبار نظراتی که مردم در فضای های مختلف در مقابل با هر یک از عوامل سریال می‌گویند می‌توانم عنوان کنم که سریال تا این جای کار مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

وی گفت: متاسفانه بلای ناگوار طبیعی سیل که در اکثر نقاط کشور در ابتدای سال رخ داد و مردم را در غم و اندوه فراوان برد تاثیر بسیاری در روحیه آنها برای اینکه با اشتیاق در پای رسانه و سریال‌های نوروزی تلویزیون بنشینند، داشت. ولی امیدوارم در این هجمه شلوغی و گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی مردم توانسته باشیم ذره‌ای از درد های مردم را کم کرده باشیم.

وی در ادامه از زمان نامناسب پخش سریال خود گفت: متاسفانه زمان پخش سریال «زوج یا فرد» با توجه به کنداکتور شلوغ برنامه ها در شبکه 3 مناسب نیست اما به‌رغم اینکه در این ساعات مردم درگیر دید و بازدیدهای نوروزی هستند ما فید بک های مناسبی را از مردم درباره سریال می شنویم و می بینیم. نکته ای مشخصا جزو اهداف سریال و قطعا مدیران محترم سینما بوده است به این مساله بر می گردد که ما در مجموعه "زوج یا فرد" تنها به دنبال خنداندن مخاطب‌مان نبوده ایم و در حقیقت نقطه عطف و نخ تسبیح سریال ما حرفی است که در پشت این سریال طنز گفته می‌شود. در حقیقت پیام اصلی این سریال در قالب گونه طنز به مخاطب‌مان ارائه شده است که امیدواریم این اتفاق با سلیقه این روزهای تماشاگران رسانه ملی نزدیک بوده باشد. 

وی درباره نحوه پایان بندی سریال "زوج یا فرد" گفت: با توجه به محدودیت زمانی که ما برای تولید سریال‌های نوروزی  و سوژه های مناسب داریم تلاش‌مان در ساخت این سریال این بوده که بتوانیم در یک جمع‌بندی مناسب رضایت بینندگان را جلب کنیم و تا پایان سریال آنها را تماشاگر خود نگه داریم، امیدوارم به این هدف برسیم. حالا باید دید بعد از پایان سریال چه بازخوردی را از مردم می توانیم داشته باشیم فراموش نکنیم فینال یا پایان بندی سریال به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید یکی از آنها فیلمنامه باشد. ان‌شاءالله بعد از پایان پخش سریال با هم در مورد این مساله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علیرضا نجف زاده درباره سکانس های سانسور شده سریال خود گفت: بی شک هر رسانه ای چارچوب های تعریف شده خاص خودش را دارد و برای من یا هر کسی که قرار است در رسانه ملی کار کند لازم است تا بر اساس این چارچوب های معین  با رسانه ملی همکاری کند و ما هم تا آنجا که ممکن بوده سعی کرده ایم بدون اینکه به کیفیت کار صدمه بزنیم این محدودیت ها را در نظر گرفته تا بتوانیم با کمترین مشکل سریال را به آنتن برسانیم و من فکر نمی کنم که این سانسورها به ماهیت و کلیت موضوع این سریال صدمه زده باشد. 

کارگردان سریال زوج یا فرد در ادامه گفت‌وگوی خود درباره دیگر سریال‌های نوروزی که از شبکه های دیگر روی آنتن هستند گفت: قبل از هر چیز باید به همکارانم که در طول تعطیلات نوروز در کنار خانواده نبوده و به خاطر مردم مشغول کار بودند خسته نباشید و خدا قوت بگویم. متاسفانه من به دلیل کسر وقت و ترافیک کاری نتوانستم سریال ها را تماشا کنم، حتی فقط چند قسمت از سریال خودم را در زمان پخش توانستم ببینم.

نجف زاده در ادامه یکی از مشکلات مهم و اساسی پخش سریال‌ها در ایام نوروز را زمان پخش آن دانست و گفت: یکی از آفت های پخش سریال های نوروزی محدودیت زمانی آن در کلید خوردن و آغاز تولید است، معمولا ما زمان مناسب و کافی را در اختیار نداریم در نتیجه این مساله می‌تواند لطماتی کیفی با خود به همراه داشته باشد.

وی در این باره افزود: با توجه به اینکه مردم در ایام نوروز مشغول دید و بازدیدهای نوروزی هستند ما نباید به دنبال ساخت سریال‌هایی با موضوعات فلسفی و پیچیده باشیم که بخواهد ذهن مردم را درگیر خود کند. اصلا یکی از تفاوت های سریال‌های نوورزی با دیگر سریال‌هایی که در طول سال مثلا در ایام ماه رمضان پخش می‌شود همین انتخاب موضوعات طنز و قابل درک عمومی است که آنها را مجزا و جذاب می کند و تاثیر خوبی در تغییر احوالات مردم دارد. من احساس می‌کنم ما تا اندازه‌ای توانسته‌ایم به این هدف برسیم چراکه جان کلام در قابی مفرح به مخاطب ارائه می‌شود. 

این کارگردان درباره برنامه‌های تازه خود در سال جدید گفت: چند فیلم نامه دیگر در دست دارم اما با توجه به اینکه من در انتخاب موضوع فیلم ها و سریال‌ها بسیار سخت گیر هستم و به اعتبار اینکه سریال نوروزی «زوج یا فرد» مسئولیتم را سنگین‌تر کرده است فکر می‌کنم که باید با طمأنینه و اندیشه به انتخاب موضوعات بپردازم و این نیاز به مطالعه و تحقیق دارد که امیدوارم به زودی به نتیجه مناسب برای انتخاب کارهای تازه برسم. 

نجف‌زاده در پایان برای مردم کشور آرزوی موفقیت کرد و افزود: آرزو می‌کنم مردم ایران هر جای دنیا که هستند حال دلشان خوب باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز