با کارگردانی سعید آقاخانی؛

«نون خ» جای خالی «پایتخت» را پر کرد

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۷:۰۴
کد خبر: ۸۳۰۱۴۵
«نون خ» جای خالی «پایتخت» را پر کرد
مجموعه «نون خ» توانست در نوروز ۹۸ جای خالی پایتخت را پر کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سریال نوروزی شبکه اول سیما به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی، تلفیقی از کمدی کلام و کمدی موقعیت است و در بستر طنزی شیرین و پرتحرک، هم جلوه های از فرهنگ و زندگی مردم کردستان را ترسیم کرده و  بخشی از مشکلات و رنج های آن ها را نیز بازتاب داده است.

سعید آقاخانی، بازیگر باتجربه و شناخته شده طنزهای تلویزیونی، حالا دیگر به کارگردانی صاحب سبک و دارای امضا هم تبدیل شده است. رضایت بالای بینندگان و تعقیب کنندگان «نون خ» را می توان نشانه ای از پختگی وی در کارگردانی و شناخت رگ خواب مخاطب دانست.  

این سریال ماجراهای مردی به نام نورالدین خانزاده، ساکن روستایی در کردستان است که در زمینه صادرات تخمه آفتابگردان فعالیت می‌کند. فوت یکی از طرف های تجاری وی که بخش زیادی از پول های مردم را در دست دارد باعث می‌شود تا نورالدین مظنون به اختلاس پول های آن ها شود و به همین دلیل هم به سیاق مرسوم، عنوان نون. خ به او می دهند. نورالدین اما برای حل مسئله به تهران می آید، اما این آغاز ماجراهایی پیچیده تر برای اوست.

این روایت پر پیچ و خم و تعلیق آمیز، با عناصر و اتفاقات متنوع و رنگارنگی، شکل گرفته است. طوری که همه قشرها، سنین، مشاغل و شخصیت ها در آن حضور دارند. هم فضای روستایی و طبیعت بکر غرب ایران را نمایش می دهد، هم کوچه پس کوچه های تهران را. گویش کردی در آن، نزدیک به واقع و در عین حال قابل درک برای همه مردم است، از موسیقی محلی و اقلیمی، به زیبایی در آن استفاده شده و پوشش اصیل و سنتی مردم آن منطقه نیز، چشم را می نوازد.

یکی از ویژگی های قابل توجه سریال «نون خ» توجه به یکی از اقوام بزرگ و کهن ایرانی، یعنی قوم کرد و جغرافیای این منطقه است. با توجه به اینکه هویت شبکه یک سیما به عنوان شبکه ملی تعریف شده، رفتن به سراغ اقوام مختلف و نمایش فرهنگ و گویش و طبیعت آن ها در ویژه برنامه ای نوروزی، در جهت رسالت و تعریف این شبکه شناخته می شود. 

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان، از شهرستان های استان کردستان نیز به پخش این سریال واکنش نشان داد و گفت: «ساخت سریال‌هایی همچون «نون.خ» در تقویت همبستگی ملی و قومی تأثیرگذار است.این سریال تلویزیونی به‌خوبی ظرفیت‌های مناطق غرب کشور را منعکس می‌کند. سریال نوروزی «نون.خ» توانسته مخاطبان تلویزیونی زیادی را دنبال خود بکشاند و شور و نشاط در بین مردم ایجاد کرده است».

همچنین مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» نیز از حضور ۲۵ بازیگر بومی استان کردستان در این سریال خبر داده تا گویش واقعی آن منطقه، اجرا شود. البته بازیگران اصلی این سریال، چهره های مشهوری هستند که عبارتند از: سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج عبدالهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی، پاشا جمالی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی، وحید قاضی زاهد و …

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز