شرایط خاص شبکه سه در بیست و چهارمین روز بهار؛

سریال های مدل ۹۸ تحت تاثیر آثار نوروزی/ مخاطب رسانه بد عادت شده است/ «شرایط خاص» در شرایطی خاص

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۳۱۷۲
سریال های مدل ۹۸ تحت تاثیر آثار نوروزی/ مخاطب رسانه بد عادت شده است/ «شرایط خاص» در شرایطی خاص
یادداشت؛ پیروز قهرمانی

نوروز امسال برخلاف برخی از سال‌ها مخاطب رسانه ملی اگر طعم نوروز را نچشید، به مسافرت نرفت و کمتر از هر سال کمتر درگیر دیدوبازدید نوروزی بود پای تلویزیون حالش خوب بود با این توصیف که تقریبا تلویزیون در نوروز 98 توانست بخش عظیمی از سلیقه‌ها را در بر گیرد و در سبد نوروزی امسال تقریبا هر فردی با هر مزاق خاصی می‌توانست آنچه مورد نیازش است را پیدا کند.

تنوع ژانر، لحن و ساختار  در سریال ها، فضای متفاوت مسابقات تلویزیونی، تلنت‌ها و کنداکتورهای پر و پیمان فیلم‌ها حتی روی مخاطب شبکه‌های ماهواره ای هم تاثیر گذاشت و باید گفت تلویزیون در نوروز با یک نمره قبولی 13 را به در کرد.

اما نکته عجیب و قابل بحث مدیران سیما در این نکته خلاصه می‌شود که به نظر باید برای ورود به سال جدید و در واقع بعد از تعطیلات نوروز بایستی سبدی مقوی و مغذی از تولیدات رسانه ای را جا دهند که نه تنها حال و احوال مخاطب بعد از نوروز مدنظر باشد که مخاطب پا به جفت رسانه در نوروز را به یکباره از دست ندهند. در واقع سیاست گذاران تلویزیون می بایست برای موج جدید جذب مخاطب در تلویزیون در سال نو به فکر بهترین های موجود در میان موجودی هایشان باشند نه اینکه احساس کنند مخاطب سیما و تلویزیون دست رد تولیدات بعد از تعطیلات می زنند پس بهتر است همه آنچه داریم را برای شروع سال به حراج نگذاریم و سال بلند را فکورانه ببندیم. در حالی که شرایط روحی و روانی مخاطب تلویزیون بعد از تعطیلات نیازمند بسته هایی جذاب و پرکشش است تا پاگیر رسانه شود.

سه سریال «دنگ و فنگ روزگار»، «روزهای بیقراری» و از امشب «شرایط خاص» جایگزین آثار نوروزی هستند که بی تردید در نقد و بررسی کار سختی پیش رو دارند نه اینکه سه سریال های نورزوی نقدی به آنها وارد نیست اما همان نمره قبولی کافیست که آثار پیش رو حتی با یک پله پایین تر به چشم تماشاگر نیاید و با تک ماده هم حتی قبول نشود.

تاریخ نشان داده است که هرگاه شبکه‌ای برای کنداکتور پشت نوروزش تمهیدات عمیقی چیده باشد تماشاگرش را غرق می کند اما اگر بعد از نوروز مخاطبش را به واسطه خورجین سبک محتوایی و ساختاری دست به سر کند نه تنها روزش را باخته که اندوخته های بهاری‌اش را نیز بر باد می‌دهد.

با این اوصاف باید گفت در نظر گرفتن بهترین داشته های هر شبکه برای حس مخاطب رسانه در فصل پیش رو بسیار مهم است و قطعا سریال‌های روی آنتن که در آینده نزدیک مورد تحلیل قرار خواهند گرفت کار راحتی را پیش رو ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز