مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی:

ماجرای فیلم رحمان ۱۴۰۰/علی سرتیپی دروغ نمی‌گوید / سینماهای تخطی‌گر معدودند!

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۸۳۳۸۶۴
ماجرای فیلم رحمان ۱۴۰۰/علی سرتیپی دروغ نمی‌گوید / سینماهای تخطی‌گر معدودند!
محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی با مقصر دانستن پخش‌کننده فیلم سینمایی «رحمان 1400» عنوان کرد که تعداد سینما‌های تخطی‌گر بسیار معدود است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، روز گذشته خبری در یکی از خبرگزاری‌های کشور منتشر شد که حواشی بسیاری برای فیلم سینمایی «رحمان 1400» به وجود آورد و در این خبر محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی تأیید کرد که نسخه در حال اکران این فیلم با نسخه‌ای که برای مجوز اقدام کرده بود متفاوت است. این خبر باعث شد تا امروز اکران فیلم جدید منوچهر هادی متوقف شود.

به همین منظور روز گذشته گفت‌وگویی با علی سرتیپی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی داشتیم که وی با رد این ادعا، اظهار داشت: این خبر را کاملاً رد می‌کنم و حاضرم همراه با مسئولان مربوطه به تک تک سینماها رفته تا نسخه اکران شده را با نسخه‌ای که مجوز اکران گرفته بررسی کنیم. نسخه‌ای که از «رحمان 1400» در حال اکران است همان نسخه‌ای است که برایش مجوز صادر شده است و ما مطمئناً برای دلیل انتشار این خبر پیگیری خواهیم کرد.

محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا پیرامون اتفاقات رخ داده برای فیلم سینمایی «رحمان 1400» گفت: مطمئناً گفته علی سرتیپی تهیه‌کننده فیلم «رحمان 1400» درست است و بالای 90 درصد سینماهای کشور نسخه مجوز گرفته و تأیید شده سازمان سینمایی را اکران کرده‌اند اما دو یا سه سینما هستند که از این قانون تخطی کرده و باعث شده‌اند که ما چنین تصمیمی برای فیلم «رحمان 1400» بگیریم.

فرجی خاطرنشان کرد: بروز چنین مشکلی به سازمان سینمایی برنمی‌گردد و نمی‌توان سازمان سینمایی را مقصر دانست، مطمئناً در این بین سینماداران نیز مقصر نیستند چرا که آنها هر نسخه‌ای که به سینما ارائه شود را اکران می‌کنند و مشکل اصلی به پخش‌کننده برمی‌گردد. پخش‌کننده فیلم سینمایی «رحمان 1400» مقصر اصلی این اتفاق است که نسخه‌های بدون مجوز را به چند سینما فرستاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از رسانه‌ها سازمان سینمایی را مقصر می‌دانند چرا که معتقد هستند نظارت درستی بر اکران این فیلم صورت نگرفته از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی متنی به زودی منتشر خواهد شد که درباره این اتفاق شفاف‌سازی‌های لازم صورت خواهد گرفت و به شبهه‌های صورت گرفته پاسخ خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز