تاثیر شایعاتی شبیه به توقیف فیلم بر فروش آنها؛ (بخش سوم)

برداشتن فیلم از روی پرده سینما مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد می‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۳۶۶۱۶
برداشتن فیلم از روی پرده سینما مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد می‌کند
مدیر مجتمع سینمایی ماندانا می‌گوید: اگر بعد از یک ماه فیلم را از روی پرده سینما پایین بکشیم، برای مردم سوال ایجاد می‌شود اگر فیلم واقعا مشکل داشت چرا از همان ابتدا مسئولان به آن مجوز دادند؟!

این روزها شایعه‌های زیادی در مورد توقیف برخی فیلم های سینمایی شنیده می شود. فیلم «رحمان 1400» بعد از فروش 2 میلیارد تومانی توقیف شد و چند روز بعد خبر توقیف فیلم «قصرشیرین» آمد که بلافاصله روز بعد، آن را تکذیب کردند. نکته‌ای که شاید نظر خیلی‌ها را به خود جذب می‌کند این است که وجود چنین شایعه‌هایی می‌تواند حربه‌ای باشد تا مردم برای دیدن اینگونه فیلم‌ها به سینما بروند و به طبع فروش آنها نیز افزایش یابد. برای بررسی این موضوع با محمد قاصد اشرفی، مدیر مجتمع سینمایی ماندانا، گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را از نظر می‌گذرانید.

قاصد اشرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا شایعه‌هایی مثل توقیف فیلم را عامل افزایش فروش آن دانست و گفت: زمانی که یک فیلم را توقیف می‌کنند، مردم کنجکاو می‌شوند بدانند داستان و سوژه آن چه بوده که باعث شده آن را توقیف کنند و از طرفی بیشتر کنجکاو می‌شوند که بدانند این امر توسط چه افراد و نهادهایی صورت گرفته است. بنابراین شایعه‌هایی مثل توقیف فیلم، در فروش بیشتر آن و کشاندن مخاطب به سالن‌های سینما بسیار موثر است. ما به عنوان سینمادار بارها این موضوع را از نزدیک مشاهده کرده‌ایم.

این سینمادار توقیف کردن فیلم «رحمان 1400» را عامل بی‌اعتماد کردن مردم به مسئولان دانست و افزود: از نظر قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی مجوز دادن به فیلم‌های سینمایی است. زمانی که یک فیلم پروانه نمایش می‌گیرد یعنی تمام فیلترها و مراحل وزارت ارشاد را گذرانده و هیچ مشکلی ندارد. حال اگر بعد از یک ماه اکران، فیلم را از پرده پائین بکشیم، برای مردم سوال پیش می‌آید اگر فیلم مشکل دارد چرا از همان ابتدا به آن مجوز داده شده است؟! همین امر عامل بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است و باعث می‌شود مردم با شک و بی‌اعتمادی دست بچه‌های خود را بگیرند و به سینما ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز