بار دیگر هجمه های تبلیغات منفی آمریکا علیه جمهوری اسلامی

غیرقابل فعال شدن حساب کاربری ایران پرس در یوتیوب

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۳۶۹۳۲
غیرقابل فعال شدن حساب کاربری ایران پرس در یوتیوب
​در ادامه مسدود شدن حساب های برخی مقامات ارشد سپاه پاسداران در اینستاگرام بعد از لیست‌گذاری ترویستی، شرکت گوگل بدون هیچگونه هشدار قبلی، علاوه بر حساب کاربری شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس‌ تی‌.وی» و همچنین «هیسپان‌ تی‌.وی»، حساب کاربری خبرگزاری «ایران پرس» را نیز در «یوتیوب» غیرفعال کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عباس محمدنژاد رئیس خبرگزاری بین المللی ایران پرس اعلام کرد :شرکت آمریکایی گوگل در اقدامی سیاسی، غیر حرفه ای و بدون هشدار قبلی، حساب کاربری خبرگزاری بین المللی تصویری «ایران پرس»  را در سرویس های «یوتیوب» و «جی میل» غیرفعال کرد.

« ایران پرس» نخستین خبرگزاری بین المللی تصویری ایران،  سه شنبه گذشته با حضور رئیس رسانه ملی، مقامات کشوری و لشکری و اصحاب رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما به طور رسمی افتتاح شد .

رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس خاطرنشان کرد : با آن که این نخستین بار نیست که شبکه ها و سایت های معاونت برون مرزی در فضای مجازی از سوی آمریکا مسدود می شود اما این بار نیز شرکت آمریکایی گوگل درباره این اقدام غیرحرفه ای خود توضیح نداده است . 

محمدنژاد تاکید کرد : ایران پرس با هدف انعکاس واقعیت های ایران و جهان وارد عرصه رسانه ای شده اما این اقدام نشان داد که با وجود ادعای غربی ها ، جریان آزاد اطلاعات و حق مردم برای آگاهی و اطلاع از جهانی که در آن زندگی می کنند برای کشورهای غربی شعاری بیش نیست.

 وی افزود: علیرغم‌ادعای گوگل ، ایران پرس کاملا در چارچوب پروتکل یوتیوب و شرکت گوگل اقدام به انتشار تصاویر کرده است . یوتیوب ویدئوهای مخالف پروتکل را خودش حذف می کند اما آمار  ویدئوهای منتشر شده ایران پرس و حذف نشدن آن توسط یوتیوب نشان می دهد که گوگل هیچ دلیلی برای مسدودکردن شبکه ها نداشته است.

پیش از این نیز شبکه پرس تی‌وی بارها در یوتیوب مسدود شده بود. اولین کانال این شبکه خبری دسامبر ۲۰۰۹ ایجاد شد، اما گوگل آن را سپتامبر ۲۰۱۳ بست. پرس‌تی‌وی اندکی بعدتر کانال جدیدی راه‌اندازی کرد، که آن هم ۲ ماه بعد غیرفعال شد.

سومین کانال پرس تی‌وی در یوتیوب هم ۵ ماه بعد به سرنوشتی مشابه کانال‌های قبلی دچار شد؛ آخرین کانال راه‌اندازی شده توسط پرس‌تی‌وی، با ۲۷۰۰۰۰ مشترک تا امروز فعال بود.

به نظر می‌رسد اقدام گوگل در راستای سیاستی است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشدید فشارها علیه ایران و راه‌اندازی هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه تهران در پیش گرفته است.

دولت آمریکا بعد از ورود به کاخ سفید با خط گرفتن از لابی‌های صهیونیستی-عربی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را احیا و کارزاری را برای فشار بر ایران راه‌اندازی کرده است.

انتشار پیام‌های منفی و ناامیدکننده درباره ایران، بخشی از کارزار فشار کاخ سفید علیه تهران را تشکیل می‌دهد. گوگل، توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و برخی دیگر از رسانه‌های اجتماعی با حذف حساب‌های حامیان جمهوری اسلامی در جهت کمک به ترامپ گام برداشته‌اند.

نظر شما
پرونده ویژه