نمایشگاه انفرادی نقاشى فرزاد امینی با عنوان «کتاب مصائب برادرم» تمدید شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۶:۵۵:۰۰
کد خبر: ۸۳۷۱۰۳
نمایشگاه انفرادی نقاشى فرزاد امینی با عنوان «کتاب مصائب برادرم» تمدید شد
نمایشگاه انفرادی نقاشى فرزاد امینی با عنوان «کتاب مصائب برادرم» تا سوم اردیبهشت ماه در گالرى آس تمدید شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نمایشگاه «کتاب مصائب برادرم» حاصل آثار فرزاد امینی، نقاش و کارگردان تئاتر است.

امینی لیسانس ادبیات نمایشی، فوق لیسانس فلسفه و دانشجوی دکترای فلسفه است و پیش از این سابقه کارگردانی نمایش هایی چون «هیپولیت» و «ترس و لرز» را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا اصلانی (شاعر، سینماگر و هنرپژوه)با حضور در نشست این نمایشگاه و  سخنرانی با عنوان"اکسپرسیونیسم؛ نور سیاه مدرنیته" درباره ی آثار این نمایشگاه گفت: در کارهای این نمایشگاه حس قدرت و بروز احساسى از شجاعت در مواجهه با روحِ رنج ، نمایان است و به نظرم اکسپرسیونیسم وحشى و جسور این آثار کم نظیر است. 

وی در ادامه افزود: اکسپرسیونیسم یعنى "شدتِ وضوح انسان" ، و مرکزیت یافتنِ مفهوم"انسان" در تمامِ موضوعات. در اکسپرسیونیسم ، ذات انسان معناى اصلِ وجودى میشود و کارهاى فرزاد امینى این مضامین را در درون خودش هم عیان و هم مستتر دارد. در کارهاى او گویى انسان هر چه محدوده است را میخواهد بدرد و البته این میل با بروز رنج و درد خود را اکسپرسیو میکند. با اکسپرسیونیسم، انسان خواهانِ رهایى از هر امر سرکوب کننده است، حتى محاط بودن طبیعت را هم نمى پذیرد و میخواهد از جهان طبیعت هم بیرون بزند مانند آنچه در آثار "ارنست کیرشنر" میبینیم. خطوط و رنگها و انرژى وحشىِ آنها در کارهاى فرزاد امینى چنین میلى را بیان میکند. کارهاى او اصلاً فروخورده و درخودفرورفته و واداده نیست. چیزى که متاسفانه در فضاى هنرى جارى است همین وادادگى و فروخوردگى است.

این نمایشگاه تا سوم اردیبهست ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید به شریعتى، بالاتر از پل رومى، جنب بانک پارسیان، شماره ١٨٣١، گالرى آس مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز