کشف «راز انسان» با تورهای گردشی در هیومن پارک

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۴۹:۳۹
کد خبر: ۸۴۹۵۰۶
کشف «راز انسان» با تورهای گردشی در هیومن پارک
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان با برگزاری تور علمی در هیومن پارک تهران، کودکان و نوجوانان را با «راز انسان» آشنا می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه «راز انسان» یکی از برنامه‌هایی است که به مناسبت این ماه ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محمدصادق دهنادی دبیر برگزاری ویژه‌برنامه «راز انسان» در توضیح این طرح گفت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج علوم شناختی در جامعه و به ویژه در میان نسل جدید و اهمیت آموزش‌های مبتنی بر مشاهده در میان دانش آموزان، طرح «راز انسان» در قالب تورهای علمی به هیومن پارک (بزرگ‌ترین تم پارک بدن انسان در خاورمیانه) با تشریح علمی فواید روزه بر بدن ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که روزه علاوه بر ابعاد معنوی تاثیرات شگرفی نیز بر جسم و سلامت انسان دارد برای نشان دادن این آثار و همچنین نمایش عظمت خلقت انسان، استفاده از امکانات آموزش شناختی، یکی از بهترین راه‌های فرهنگسازی برای کودکان و  نوجوانان است بر این اساس متخصصین به همراه کارشناسان مذهبی از ابتدای سفر علمی هیومن پارک همراه کودکان و نوجوانان در رابطه با اسرار و رموز خلقت انسان توضیحات لازم را ارائه می‌دهند و  آنان را با آداب و اثرات جسمانی روزه آشنا می‌کنند.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) اضافه کرد: دبیرخانه اجرایی طرح «راز انسان» مستقر در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸، ضمن برنامه‌ریزی مشترک برای استفاده عموم مخاطبین کودک و نوجوان، تمهیدات ویژه‌ای را با همراهی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کودکان مهد و پیش دبستانی و همچنین مهدهای مشارکتی و هنر آموزان ۵ تا ۱۲ سال در کلیه مناطق شهر تهران تدارک دیده است. بر این اساس، هیومن پارک به مدت ۱۵ روز همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ در ۳۰ نوبت ۲۰ نفره میزبان مخاطبان طرح «راز انسان» است.

وی با بیان اینکه شهروندان در سراسر تهران از ۲۴ اردیبهشت تا ۹ خرداد می‌توانند از این تور گردشگری و علمی استفاده کنند، ادامه داد: خانواده‌های علاقه‌مند در کلیه مناطق می‌توانند به واحد آموزش مراکز فرهنگی هنری اعم از فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و خانه‌های کودک مشارکتی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نظر شما
پرونده ویژه