جشنی که با هدف حمایت از کالای ایرانی؛ ماه رمضانی شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۰۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۰۷۲۹
جشنی که با هدف حمایت از کالای ایرانی؛ ماه رمضانی شد
شبکه های مختلف سیما با طراحی برنامه هایی مناسبتی در ماه مبارک رمضان هرکدام با هدفی راهبردی و کاربردی روی آنتن می روند.

برنامه تلویزیونی «یاد تو» که با نگاهی هدفمند در حوزه حمایت از کالای ایرانی و ایده های نو از جوانان ایرانی در شبکه «ایران کالا» روی آنتن می رود، مشخصا دو هدف عمده را در راس اقدامات، طراحی و تولیدات خود دارد. این برنامه که توسط 5 مجری با ساختاری مردم محور برای 15 شب طراحی شده است با ترانه ای از مجید تکلو و با ساخت موسیقی و تنظیم محمدرضا چراغعلی با همین عنوان ویژه شب های ماه مبارک رمضان تهیه و تولید می شود.

نکته مهم در این اثر تنوع آیتم ها و نوع و لحن موضوعاتی است که قرار است ضمن رعایت مناسبت موجود، یعنی ماه مبارک رمضان به حوزه تولید نگاهی تخصصی و کاربردی داشته باشد. اینکه رسانه ملی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه موجود درنظر داشته باشد بحث حمایت از کالای ایرانی و ایده ناب ایرانی را در فصل اول برنامه خود قرار دهد بسیار مبارک است. چراکه بی تردید در این مملکت استعدادها و توانمندی های بسیاری در تولید کالای مرغوب وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم شناخت سرمایه گذاران و حتی مسئولین نمی توانند به آنچه محق هستند برسند و مهم تر از آن اینکه کشور هم از این پتانسیل استفاده لازم را نمی برد.

برنامه «یاد تو» با تهیه کنندگی فرهاد ناصح که سالها به عنوان مجری و تهیه کننده در شبکه های مختلف سیما فعالیت داشته است، در نظر دارد با معرفی کارآفرینان و افراد صاحب فکر در حوزه تولید به این مقصود مشخص برسد که در شرایط اقتصادی و تحریم می توان به جای خارج کردن ارز و استفاده از کالای غیرایرانی به سراغ تولیداتی که محصول دسترنج فرزندان همین مملکت است برود و در واقع به جای تبدیل شدن به فرصت برای محصولات دیگر کشورها فرصتی را ایجاد کنیم تا کالای ایرانی و محصولات داخلی به برند تبدیل شوند.

اینکه در رسانه ملی خواست شبکه «ایران کالا» که اصولا با همین دیدگاه برپا شده است به سراغ معرفی بهترین های کشور خودمان برویم و حتی با نگاه موشکافانه محصولات آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم یک سرمایه گذاری طولانی مدت است، چراکه حمایت از کالای ایرانی می تواند فرزندان ما را در آینده بی نیاز و غنی کند.

در برنامه «یاد تو» هرشب نزدیک 100 نفر مهمان افطار برنامه هستند و این دورهمی دوستانه با این هدف اتفاق می افتد که دفاع از حاصل فکر و بازوی نخبه تا کارگر ایرانی بایستی با یک همدلی و همبستگی ملی اتفاق بیافتد در واقع برای رسیدن به یک استقلال در تولید نیازمند ایجاد اعتماد میان مردم و در نهایت نزدیک شدن به بهترین استانداردها هستیم.

برنامه «ایران کالا» در 15 قسمت با تهیه کنندگی فرهاد ناصح و اجرای شهریار شاکری، خلیل حیدری، آرزو جعفرپور، شهریار سعیدنیا و مهدی توانا در حوزه ایده پردازی و کارآفرینی حوالی ساعت 21 روی آنتن می رود و نکته جالب اینکه برنامه توانسته در مدت کوتاه تعداد زیادی کارآفرین و ایده پرداز را معرفی و به برکت ماه مبارک رمضان وارد بازار کار نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز