ویژه های رادیویی در سالروز رحلت امام خمینی (ره)

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۸:۵۱
کد خبر: ۸۵۴۲۸۹
ویژه های رادیویی در سالروز رحلت امام خمینی (ره)
رادیوهای برون مرزی ویژه زبان های مناطق قفقاز و آسیای مرکزی در معاونت برون مرزی صداوسیما با فرارسیدن 14 و 15 خرداد، ایام سالگرد شروع قیام حسینی امام خمینی (ره) و سالروز ارتحال آن حضرت، به همراه شنوندگان خود به بازشناسی شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی و واکاوی این نهضت عظیم خواهند پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو ترکمنی برون مرزی که از شهر گرگان برنامه پخش می کند، علاوه بر تهیه و پخش برنامه «در مکتب روح الله» ، در برنامه های «ضیافت الهی» و «چشمه ایمان» ، ابعاد روحانی و معنوی شخصیت امام خمینی (ره) و در برنامه «در محضر آفتاب» و «جهان سیاست» ویژگی های علمی و سیاسی این شخصیت گرانقدر جهان اسلام را بررسی خواهد کرد.

رادیو ترکمنی همچنین یک قسمت از برنامه نمایشی «داستان شب» را به نمایشی رادیویی درباره زندگی امام خمینی (ره) اختصاص خواهد داد.

رادیو تاجیکی نیز برای سالروز رحلت امام خمینی (ع) ویژه برنامه ای با نام «در فراق یار» تهیه و پخش خواهد کرد که در آن به موضوع شخصیت حضرت امام خمینی و اهداف انقلاب جهانی اسلامی آن حضرت می پردازد. رادیو تاجیکی برون مرزی که در شهر مقدس مشهد مستقر است، همچنین ضمن منعکس کردن مراسم های ویژه ارتحال در مشهد مقدس، در گزارش های خبری و مصاحبه با برجستگان دانشگاهی و فرهنگی تاجیکستان ، ابعاد روحانی و سیاسی و مدیریتی شخصیت امام خمینی (ره) را واکاوی و نگرش مردم مسلمان و فارس زبان تاجیکستان را درباره شخصیت والای امام راحل و نیز نصایح پیامبرگونه آن حضرت به گورباچف ، آخرین رهبر شوروی و پرهیز دادن وی از پناه بردن به دامن جهان سرمایه داری بازتاب خواهد داد.

رادیو آذری زبان آران که از شهر اردبیل برای مردم جمهوری آذربایجان برنامه پخش می کند، آخرین قسمت های برنامه «مومن لر الله قوناقلیقیندا» ( مومنان در میهمانی خدا) را که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان تهیه و پخش می شود، به بررسی ابعاد معنوی و روحانی شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص خواهد داد.

در برنامه «یاشا حیات» (برنامه راه زندگی) رادیو آران نیز که به ترویج سبک زندگی اسلامی اختصاص دارد، شخصیت امام خمینی (ره) در زندگی خانوادگی و تربیت فرزندان و مدیریت خانواده بررسی خواهد شد.

در برنامه میزگرد سیاسی «باخیش» (نگاه) رادیو آران نیز به ابعاد سیاسی شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان بانی و معمار و رهبر بزرگترین قیام اسلامی قرون اخیر و یکی از شاخص ترین سیاستمداران عصر حاضر پرداخته خواهد شد.

رادیو برون مرزی تبریز که این رادیو نیز از شهر تبریز برای مردم جمهوری آذربایجان برنامه پخش می کند و به همراه رادیو «آران» ، مهمترین رادیو مورد اعتماد شیعیان این کشور همسایه است، در قالب برنامه های مختلف برای آشناتر کردن مردم جمهوری آذربایجان با قیام امام خمینی (ره) و شخصیت آن حضرت همت خواهد کرد.

به همین منظور، این رادیو ویژه برنامه «ساچیلان شعارلار» (شعارهای برافراشته) را به رحلت امام خمینی (ره) اختصاص خواهد داد و در برنامه «پنجره» گزارش هایی را از مراسم های مختلفی که در شهر تبریز به این مناسبت برگزار خواهند شد، پخش خواهد کرد.

در برنامه «چراغ»، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) ، در برنامه «سلام دینله ییجی» (سلام بر شنوندگان) بخش هایی از سخنان و دیدگاه ها و وصایای امام راحل، در برنامه افطاری «مشکات» به ابعاد معنوی شخصیت امام خمینی (ره) ، در برنامه «انقلابیمیز» ( انقلاب ما) نظر کارشناسان حوزه و دانشگاه و نیز کارشناسان و فعالان سیاسی و فرهنگی جمهوری آذربایجان درباره قیام امام خمینی و در برنامه « ققنوس» رادیو تبریز به تجسم شخصیت امام در قالب هنر انقلاب پرداخته خواهد شد.

رادیو تالشی برون مرزی که برای تالش زبانان جمهوری آذربایجان برنامه پخش می کند، برنامه «فراغ یار» را با ساختار کلامی-پیامی حول محور بررسی شخصیت، سیره و تفکر امام راحل (ره) تهیه و پخش خواهد کرد.

برنامه «خرداد عزادار» با ساختار کلامی-پیامی حول محور بررسی حادثه 15 خرداد 42 و نقش امام راحل(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی در کنداکتور رادیو تالشی قرار خواهد داشت.

رادیو ارمنی برون مرزی نیز برنامه «سالروز رحلت» را در 14 خرداد در کنداکتور خود دارد که در این برنامه نقش بسیار مهم امام خمینی (ره) در بیداری ملت ها بررسی خواهد شد.

رادیو ارمنی همچنین در گزارش های ویژه و مصاحبه هایی که با کارشناسان ارمنستانی درباره شخصیت امام خمینی(ره) تهیه و پخش خواهد کرد، میزان شناخت این کشور همسایه از شخصیت امام خمینی (ره) را منعکس خواهد کرد.

رادیو ترکی استانبولی نیز دو ویژه برنامه در ایام ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد قیام پانزده خرداد را با استفاده از متون برنامه ای که «گروه فرهنگ و معارف» معاونت برون مرزی تهیه خواهد کرد، در کنداکتور خود خواهد گنجاند. رادیو ترکی استانبولی نیز در گزارش های خبری و مصاحبه با فعالان دانشگاهی و سیاسی ترکیه ، مراسم های ویژه ارتحال و دیدگاه های صاحب نظران ترکیه ای درباره شخصیت امام خمینی (ره ) را منعکس خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز