در برنامه «طنین»؛

اختلاف حزب دموکرات و اتحادیه میهنی

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۱:۳۱:۱۷
کد خبر: ۸۵۴۳۹۷
اختلاف حزب دموکرات و اتحادیه میهنی
در برنامه امروز «طنین» کانال کردی شبکه جهانی سحر درباره اختلافات میان احزاب دموکرات و اتحادیه میهنی گفت و گو خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه سیاسی «طنین» امروز با دعوت از کارشناسانی از کردستان عراق درباره اختلافات میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی اقلیم کردستان در خصوص رای ندادن حزب اتحادیه میهنی برای انتخاب «نیچیروان بارزانی» به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق بحث و گفت و گو می کنند.

یکی از محورها اختلاف بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر تقدم و تاخر موضوعات تشکیل کابینه و انتخاب استاندار کرکوک و انتخاب وزیر دادگستری عراق است. پیش تر این دو حزب برای تشکیل حکومت به توافق رسیده بودند اما در بیانیه ای که دیروز حزب دموکرات صادر کرد هیچ اشاره ای به حل مسایل فوق نشده است.

از جمله محورهایی که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد سخنان «محمود محمد » سخنگوی حزب دمکرات درباره توافق مسعود بارزانی و رسول علی بر سر فریدون عبدالقادر به عنوان استاندار کرکوک است و این که در صورت عدم توافق حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر مساله کرکوک ، چه اندازه امکان دارد اتحادیه میهنی برای انتخاب مسرور بارزانی به عنوان نخست وزیر اقلیم رای دهد.

این برنامه همچپنین به تناقض موضع گیری اتحادیه میهنی درخصوص عدم شرکت فراکسیونی اتحادیه میهنی برای انتخاب «نیچیروان بارزانی» به عنوان رئیس اقلیم در پارلمان کردستان در مقابل ارسال پیام تبریک قباد طالبانی از حزب اتحادیه میهنی برای نیچیروان بارزانی می پردازد.

این برنامه همچنین نظرات کارشناسان برنامه را که از کردستان عراق هستند درباره آینده روابط حزب دموکرات و اتحادیه میهنی جویا خواهد شد.

تهیه کننده برنامه عبدالجواد رشیدی است و دستیار تهیه آن علی اکبر اسماعیل زاده است . اجرای این برنامه را عبدا... عابدی بر عهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز