در«قلم رصاص» بررسی می شود؛

حملات رسانه ای غربی و عربی علیه ایران و حزب الله

۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۹:۲۷:۰۱
کد خبر: ۸۵۴۴۰۳
حملات رسانه ای غربی و عربی علیه ایران و حزب الله
«قلم رصاص» شبکه العالم دراین قسمت از برنامه، با تمرکز بر حمله رسانه ای به حزب الله و حمله رسانه ای مستمر عربستان به ایران و تلاش برای ارتقای تصویر محمد بن سلمان در رسانه های سعودی، به بررسی مقالات و تحلیل هایی که در روزنامه ها و سایت های عربی و خارجی آمده اند، می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ موضوع برنامه «قلم رصاص» همچنین مقاومت حزب الله لبنان و امتناع از عقب نشینی اسرائیلی ها است که با حضور کارشناس حاضر در استودیو، حسین عبدالله و نیز ارتباط مجازی با سرکیس ابو زید نویسنده و تحلیلگر سیاسی، واکاوی می شود.

در این برنامه به آن توجه داده می شود که اسرائیل به سبب مقاومت و حزب الله از لبنان عقب نشینی نمی کند و از طرف دیگر گفته می شود که دلیل ورود ایهود باراک به انتخابات عقب نشینی از لبنان است.

موضوع دیگری که مطرح می شود؛ حمله های رسانه ای پی در پی به ایران است که برخی رسانه ها به آن پرداخته اند به عنوان مثال یکی از رسانه های سعودی گفته «در جنگ هیچ چیز بهتر از این نیست که دشمنت را شکست دهی بدون اینکه با او وارد جنگ شوی و این همان چیزی است که ترامپ و هم پیمانانش در منطقه به دنبال آن هستند».

تلاش رسانه ها ی سعودی برای ارتقای چهره بن سلمان که می کوشند تا همواره از عملکرد وی تعریف و تمجید کنند و دستاوردهای وی را در نظر مخاطبانشان بزرگ جلوه دهند، موضوع دیگری است که در این قسمت از برنامه تحلیل می شود.

گفته می شود این تمجید های مبالغه آمیز در حالی است که از منظر بین المللی انتقادات بسیاری متوجه وی است.

«قلم رصاص» امشب ساعت 22 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز