در «نشر خبر» پرس تی وی؛

مروری بر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبری

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۴۴:۴۳
کد خبر: ۸۵۸۸۴۶
مروری بر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبری
برنامه این هفته «نشر خبر» (press release) ضمن مروری بر روابط ایران و ژاپن و بررسی وضعیت اقتصادی ایتالیا و روابط میان اتحادیه اروپا و این کشور به واکاوی اختلافات میان آمریکا و ترکیه می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با نگاهی به سفر اخیر آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار وی با آیت ا... خامنه ای رهبر انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، اهداف ژاپن از این سفر و گمانه زنی ها در مورد کاهش تنش ها میان آمریکا و ایران به عنوان هدف سفر اخیر و همچنین حضور نخست وزیر ژاپن در ایران پس از 41 سال را مورد بررسی قرار می دهد.

در ادامه این برنامه، وضعیت اقتصادی ایتالیا و روابط میان اتحادیه اروپا و این کشور مورد نقد و تبادل نظر قرار گرفته و موضوعاتی همچون بدهی های سنگین ایتالیا به این اتحادیه، تلاش جوزپه کانته نخست وزیر ایتالیا برای جلوگیری از اجرای اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا به علت بدهی های معوقه و فشارهای اتحادیه اروپا علیه ایتالیا و بررسی احتمال خروج ایتالیا از این اتحادیه در پی این فشارها بررسی خواهد شد.

«نشر خبر» همچنین با نگاهی به اختلافات میان آمریکا و ترکیه به گفت و گو پیرامون توقف آموزش خلبانان جنگنده های F-35 ترکیه توسط آمریکا خواهد پرداخت.

در این زمینه ضمن واکاوی دلایل عدم تمایل آمریکا برای خرید سامانه موشکی اس-400 توسط ترکیه، نگرانی آمریکا و قطع آموزش به خلبانان ترکی در پی این مساله و احتمال اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه ترکیه درصورت خرید این سامانه موشکی توسط ترکیه مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

«نشر خبر» به تهیه کنندگی النا فکلینا و اجرای لمبیت آپیک، یکشنبه 26 خرداد ساعت 18:00 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز