بررسی عوامل موثر در موفقیت فیلم سینمایی در حال اکران؛(بخش سوم)

رقابت نویدمحمدزاده با «ما همه با هم هستیم» آفرین دارد/ استار تضمین کننده بازگشت سرمایه نیست

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۹۶۳۲
رقابت نویدمحمدزاده با «ما همه با هم هستیم» آفرین دارد/ استار تضمین کننده بازگشت سرمایه نیست
ستاره، فیلمنامه، زمان اکران و نوع ژانر از فاکتورهایی هستند که در موفقیت یک فیلم سینمایی تاثیر بسزایی دارند. درمورد این موضوع با سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما گفت و گو کردیم. این سرمایه گذار می گوید: از نظر من تنها قصه و فیلمنامه است که باعث موفقیت یک فیلم می شود. شاید خیلی ها بگویند زمان اکران مهم ترین فاکتور است اما من معتقدم اگر فیلمنامه خوب نوشته شود اکران خوب هم به آن می دهند.

سیاوش حقیقی تهیه کننده و سرمایه گذار سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد عوامل موفقیت یک فیلم ِدر حال اکران گفت: من معتقدم قصه بیشترین تاثیر را در جذابیت فیلم دارد. اگر قصه و فیلمنامه پٌرکشش باشد و نحوه بازیگری آن توسط کارگردان به درستی مدیریت شود، فیلم قطعا فروش خوبی خواهد داشت. یک داستان خوب با کارگردانی معمولی می تواند خوب دربیاید، اما داستان بد با کارگردانی عالی هم، خوب نمی شود.

وی ادامه داد: شاید خیلی ها بگویند زمان اکران مهم ترین فاکتور برای موفقیت فیلم است اما من می گویم اگر فیلمنامه خوب نوشته شود و نحوه کارگردانی آن نیز درست باشد، اکران خوب هم به آن می دهند. در واقع پخش کننده ها خودشان دنبال فیلم می آیند.

تهیه کننده فیلم «مادری» وجود ستاره را در موفقیت آثار سینمایی بی تاثیر دانست و بیان داشت: سینما صنعت محسوب می شود و اولین هدف یک تهیه کننده بازگشت سرمایه اش است. اما نمی توان گفت تهیه کنندگان به دلیل خوب فروختن فیلمشان دنبال استار می روند. چون پٌرستاره بودن دلیل موفقیت و فروش خوب نیست. ما فیلم های بسیاری داشتیم که ستاره داشتند اما خوب نفروختند. برای مثال جواد عزتی بازیگر بسیار خوبی است که همه برایش سر و کله می شکنند اما فیلمی هم داشته که خوب نفروخته است. یا مثلا حمید فرخ نژاد در یک زمانی که فیلم هایش خوب می فروخت فیلمی هم داشت که در گیشه موفق نبود. صرفا نمی توان گفت ستاره می تواند بازگشت کل سرمایه را تضمین کند.

حقیقی با اشاره به فیلم «ما همه با هم هستیم» که اکنون در حال اکران است و در آن از استارهای سینما و تلویزیون ایران استفاده شده، اظهار داشت: من اصلا این مقدار سرمایه گذاری بر این فیلم را نمی فهمم. قطعا برای حضور این ستاره ها هزینه بسیار زیادی شده است. تا آنجایی که من اطلاع دارم  حدود 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته، بنابراین این فیلم باید در ازای هر 3 میلیون 1 میلیون تومان بفروشد تا بتواند فقط سرمایه اش را برگرداند. با توجه به فروشی که تا الان داشته من مانده ام چگونه می خواهد حتی دستمزد بازیگرانش را بدهد، چون میزان فروش نه تنها خوب نیست بلکه می توان گفت افتضاح است.

وی در ادامه افزود: با اینکه مردم به دلیل وضعیت اقتصادی نابسامانی که دارند به سمت فیلم های کمدی می روند تا اجتماعی، اما فیلم «متری شیش و نیم» در 4 روز 2 میلیارد تومان فروخت درحالی که «ما همه با هم هستیم» در 6 روز 1 و نیم میلیارد تومان فروخته است. «متری شیش و نیم» که با 8 میلیارد تومان ساخته شد تنها در چهار روز توانست 2 میلیاردتومان را برگرداند اما «ماه همه با هم هستیم» چقدر باید بفروشد تا هم پولش را برگرداند هم سود کند؟!

سیاوش حقیقی درمورد بازی نوید محمدزاده در فیلم «سرخپوست» گفت: در این فیلم فقط یک نوید محمدزاده با تمام استارهای فیلم «ما همه با هم هستیم» در حال رقابت است و توانسته یک تنه خیلی خوب بفروشد. من اعتقاد دارم گیشه سینما برعهده بازیگر مرد است. آقایان معمولا اهل سینما رفتن نیستند، این خانم ها هستند که آنها را به سینما می کشانند. بنابراین بازیگر نقش مرد در جذب خانم ها به سینما بسیار تاثیرگذار است. درمورد فیلم «سرخ پوست» فقط می توان به تک بازی نوید محمدزاده باریک الله گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز