در گفت و گو با یک جامعه شناس مطرح شد؛

رامبد جوان با مردم باشد!/حریم خصوصی محفوظ؛ خشم مردم غیرقابل کنترل است!

۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۳۱۹۵
رامبد جوان با مردم باشد!/حریم خصوصی محفوظ؛ خشم مردم غیرقابل کنترل است!
مجید فولادیان جامعه شناس و استاد دانشگاه می گوید: وجود شکاف بین دولت_ملت باعث شد مردم نسبت به اقدام رامبد جوان مبنی بر سفرش به کانادا واکنش های شدیدی نشان دهند.

مجید فولادیان، جامعه شناس و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد دلیل واکنش شدید مردم نسبت به ویدئوهای منتشر شده از سلبریتی‌ها گفت: این یک پدیده اجتماعی است؛ زمانی که شکاف دولت- ملت به وجود می‌آید باید هر لحظه منتظر نمایان شدن خشم مردم بود. در این شرایط هر چیزی که با دولت در ارتباط باشد یا به نمایندگی آن باشد، مردم را خشمگین می‌کند. 

وی با اشاره به سفر رامبد جوان و همسرش به کانادا بیان داشت: وقتی رامبد جوان نماینده دولت و حاکمیت می‌شود و از این طریق امرار معاش فراوان می‌کند هرکاری برخلاف شعارهایش انجام دهد خشم مردم را بیدار می‌کند. در این قضیه مردم فهمیدند ایشان صداقت نداشتند و فقط به‌خاطر پول از جانب حاکمیت این حرف‌ها را می‌زده است. ما نمی‌توانیم این خشم از سوی مردم را به این بهانه که حریم خصوصی افراد برای خودشان است و کسی نباید به آن ورود کند، کاهش دهیم.

مجید فولادیان

این جامعه شناس ادامه داد: رامبد جوان فقط یک سلبریتی نیست چون در جامعه یک نقش اجتماعی بازی کرده و در تلویزیون به مردم شعار می‌داده که اینجا بهترین نقطه دنیاست و بابت این کار پول کلان هم می‌گرفته است. اگر رامبد جوان یک بازیگر معمولی سینما بود این مقدار خشم علیه آن ایجاد نمی‌شد. برای مثال اگر همین عکس از لیلا حاتمی منتشر می‌شد آنها اهمیت زیادی نمی‌دادند اما عکس‌العمل اجتماعی درمورد اشخاصی چون مهران مدیری، رامبد جوان و افراد مانند آنها که علاوه بر هنر در مسئولیت اجتماعی هم فعالیت دارند متفاوت است.

فولادیان در ادامه تصریح کرد: مردم جامعه ما از چیزی که واقعی نیست بیزارند، آنها از دورویی و ریا خشمگین هستند. ریشه این مسائل هم فقط در بروز خشمی است که به دلیل وجود شکاف دولت- ملت به وجود می آید. یکی از دلایلی که در کشورهای دیگر چنین مسئله‌هایی وجود ندارد عدم شکاف بین حاکمیت و مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز