خبرهای تازه از ستاد رونق تولید رسانه ملی

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۶:۳۳:۴۰
کد خبر: ۸۶۵۸۱۶
خبرهای تازه از ستاد رونق تولید رسانه ملی
امیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیرستاد رسانه ای رونق تولید، از توفیق اولین عملیات این ستاد، آغاز پخش برنامه‌های ستادپیگیری مشکلات تولید از تلویزیون و شروع به کار جشنواره کارآفرینی سیما در هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سیدامیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما و دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید در حاشیه نشست شورای معاونان سازمان صداوسیما با اعلام اینکه گزارش عملکرد این ستاد بنا به دستور رئیس رسانه ملی هر هفته در شورای معاونان ارائه می‌شود گفت: گزارش این هفته در سه بخش بود که در بخش اول گزارش پخش کلیپ‌های دو دقیقه‌ای انگیزشی با عنوان «از کجاشروع کنم» برای رونق تولید ارائه شد؛ این کلیپ‌ها علاوه بر اگیزه بخشی به کارآفرینان بالقوه، راهکارها و مسیر کارآفرینی را تبیین می‌کند. بخش دوم گزارش در خصوص پخش کلیپ‌های دو دقیقه‌ای در زمینه تجربه کشورهای موفق در زمینه تولید بود که تا کنون با عناوین «دولت و تولید»، «تجربه چین» و «معجزه شفافیت» و...روی آنتن رفته است.

بخش سوم این گزارش نیز بنا به گفته سیاح، به آغاز عملیات رسانه‌ای ستاد رونق تولید اختصاص داشت. 

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک با بیان اینکه عملیات رسانه ای ستاد رونق تولید به منظور هماهنگ کردن ظرفیت‌های رسانه ملی برای پرداختن به مشکلات اصلی تولید کشور و رفع آنها به انجام می‌رسد گفت: اولین عملیات این ستاد درزمینه مجوزهای کسب و کار بود که از 25خرداد آغاز شد و برنامه‌های ترکیبی  رادیو و تلویزیون و همچنین گزارش‌های خبری  به این موضوع متمایل شدند.

 سیاح با بیان دستاوردهای این عملیات گفت: در هشتمین روز از این عملیات رئیس جمهور در خصوص رفع موانع ارائه مجوز کسب و کار دستور صادر کرد و رئیس دستگاه قضا نیز در نهمین روز از عملیات دستورات لازم را ارائه داد و  وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز سامانه ملی مجوزها را که 5سال در انتظار راه اندازی بود افتتاح کرد.

دبیر ستاد رونق تولید همچنین با ارائه  گزارشی از ارتباطات ستاد رسانه‌ای رونق تولید با دیگر دستگاه‌ها گفت: وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی است که ستاد ارتباطات خوبی با ان برقرار کرده تا در سال زراعی پیش‌رو متوسط عملکرد کشاورزی در کشور رشد و با قابلیت‌های موجود از مرز خودکفایی عبور کند.

 برقرای ارتباط با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنایع از دیگر بخش‌هایی بود که سیاح در گزارشش به آن اشاره کرد و گفت: ستاد رونق تولید رسانه ملی به طور غیر رسمی عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنایع شده تا مشکلاتی که مردم کارآفرین با رسانه ملی مطرح می‌کنند را تا رفع آن‌ها پیگیری کند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک همچنین در خصوص فعالیت‌های این ستاد در فضای مجازی اعلام کرد: معاونت فضای مجازی رسانه ملی، انتشار کلیپ‌های تولید شده در زمینه انگیزه بخشی (از کجا شروع کنم) و تجربه کشورهای موفق را عهده دار شده است.

سیاح  از پخش برنامه‌های ستاد پیگیری مشکلات تولید از دو هفته دیگر نیز خبر داد و گفت: این برنامه ، مطالبات فعالان اقتصادی را احصا و پردازش  می‌کند و سپس با پیگیری از دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی که مرتفع می‌شوند را در برنامه اعلام می‌کند که این اقدام می‌تواند عزم دستگاه‌ها را برای رفع موانع تولید جزم کند.

وی افزود: ستاد رسانه‌ای رونق تولید، اگر دستگاهی در خصوص رفع این مشکلات کوتاهی کند می‌کوشد از راهکارهای رسانه‌ای برای اعاده حقوق تولید کننده از دستگاه ذیربط  استفاده کند. 

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک هچنین از همراه شدن برنامه‌های روتین این گروه با رویکردهای ستاد رسانه‌ای رونق تولید در سال 98 خبر داد و اعلام کرد: به زودی جشنواره کارآفرینی برنامه «حرف حساب» که در سال 98 آغاز شده است با عنوان «جشنواره کارآفرینی سیما» وسعت بیشتری می‌یابد  و به کسانی که در کشور تصمیم به راه اندازی کسب و کار جدید دارند و با مشکل نبودن سرمایه گذار، شریک و مشتری مواجه‌اند کمک می‌کند تا هم سرمایه گذار هم شریک و هم مشتری پیدا کنند. 

سیاح این راهم اضافه کرد که این کارآفرینان بعد از راه اندازی کسب و کارشان به این ترتیب، ملزم می‌شوند با عضویت در سایت «میدون» در صفحه‌های مجازی مختص به خود به طور مداوم با مشتریان در تعامل باشند و گزارشی از فعالیت‌هایشان ارائه کنند. این جشنواره همچنین برای حفظ حقوق مشتریان اطلاعات و توصیه‌هایی  در این زمینه  و مقدمات حقوقی ارائه می‌دهد تا ضرر و زیانی متوجه مشتریان نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز