مدیر شبکه نسیم خبر داد؛

از «دست فرمون» و «شکرستان» تا «پاتوق» غفوریان

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۵:۲۷:۱۸
کد خبر: ۸۶۶۹۲۷
از «دست فرمون» و «شکرستان» تا «پاتوق» غفوریان
مدیر شبکه های نسیم، نمایش و تماشا با حضور در برنامه زنده «سلام صبح بخیر» جزییات طرح جامع تابستانی این شبکه و برنامه های جدید در دست تولید را رسانه ای کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد احسانی مدیر شبکه های نمایش، تماشا و نسیم با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما گفت: از نیمه فصل تابستان تدریجا برنامه هایی مانند «شکرستان» با روایت شهاب حسینی، فصل جدید «کتاب باز» با بخش های تولیدی جدید، فصل جدید برنامه «چهل تیکه» با ساختار متفاوت و جشن های شبانه ویژه اعیاد روی آنتن خواهد رفت.

وی ادامه داد: طرح های جدیدی نیز مانند برنامه مهران غفوریان «پاتوق»، مسابقه «دست فرمون»، سری دوم مسابقه «شوتبال» و چند طرح دیگر در مراحل نهایی تامین بودجه هستند که به تدریج وارد چرخه تولید خواهند شد.

دکتر احسانی بیان کرد: شبکه مادر در بین این شبکه ها، شبکه نسیم است تماشا و نمایش، کانال های زیر مجموعه این شبکه هستند که با یک ستاد مشترک و مدیریت تامین برنامه های جدا و شعار چابک سازی فعالیت می کند.

شبکه تماشا و پخش سریال با کیفیت  HD

محمد احسانی در خصوص برنامه ریزی شبکه تماشا در تابستان گفت: شبکه تماشا متولی پخش سریال های تامینی است که در دیگر شبکه ها پخش و در توالی زمانی مشخص با هماهنگی شورای فیلم از این شبکه پخش  می شوند.

وی افزود: شبکه تماشا با 7 باکس در 7 ساعت مختلف سریال های متنوع و جذاب را پخش می کند  که عناوین ایرانی، غربی و شرقی دارند. از آنجایی که  تابستان فصل اوقات فراغت مردم است و یکی از جذابیت های تابستان دیدن سریال ها،  مخصوصا سریال های خاطره انگیز است که  به در خواست مخاطب که از طریق روابط عمومی رصد می شود این سریال ها انتخاب می شوند.  همچون سریال «پایتخت» که پر ببینده و برای مخاطب جذاب است و از این شبکه در حال پخش است.

وی در ادامه گفت: یکی از مزیت های شبکه تماشا کیفیت اچ دی بودن آن است که گاه لذت تماشای همین سریال های  پرخاطره را دو چندان می کند.

محمد احسانی در پاسخ به تعامل و هماهنگی شبکه تماشا با شبکه ای فیلم  نیز گفت: با نظارت شورای فیلم سیما و هماهنگی این دو شبکه دو سریال همزمان در این دو شبکه پخش نخواهد شد.

تنوع در پخش فیلم های سینمایی شبکه نمایش

در ادامه دکتر محمد احسانی از برنامه ریز های شبکه نمایش در تابستان گفت: شبکه نمایش متولی پخش فیلم های سینمایی داخلی و خارجی است که با بخش ها  و ساعت های مختلف از این شبکه پخش می شوند.

شبکه نمایش، هر روز ساعت 13 (ایرانی)، ساعت 15 (سینمای هند)، ساعت 17 (برترین های سینمای ایران و جهان)، ساعت 19 (مجموعه فیلم های دنباله دار) و هر شب ساعت 21 (صحنه گران - مرور آثار) و ساعت 23 (سینمایی جذاب) و ساعت 1:00 بامداد (سینمای کلاسیک)را پخش می کند که مخاطبین در انواع ژانر های مختلف می توانند فیلم های سینمایی  خود را دنبال کنند.

در باکس ساعت 21 که هر هفته با مرور آثار هنرمندان  از شبکه نمایش پخش می شود، در چندین هفته اخیر به عوامل پشت صحنه هم نیز پرداخته شده است.از جمله آثار آقایان اصغر شاهوردی" صدابردار"، بهرام دهقان" تدوینگر و محمود کلاری" فیلمبردار" که مخاطب های خوبی دارد.

 وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ماموریت های شبکه نمایش پوشش افتتاحیه و اختتامیه  جشنواره های سینمایی است که با نظر معاون محترم سیما به صورت اختصاصی به این شبکه واگذار شده است. از جمله جشنواره های : فیلم فجر، کودک، عمار، شهر و....

 مدیر شبکه نمایش از بخش های اصلی و تولیدی این شبکه گفت: در فواصل میان فیلم های سینمایی که از این شبکه پخش می شوند میان برنامه هایی پخش می شوند که  در شبکه تولید می شود که می توان به برنامه «پیش نمایش» ، «سینما گونه»، «سینما ایکیو» و «موسیقی فیلم» اشاره کرد و همچنین  برنامه «سینمای نو» که کار مشترکی با دانشگاه صدا و سیما است که یک کار دانشجویی 25 دقیقه ایی است که به معرفی دانشگاه صدا و سیما و هنرمندانی مثل مرحوم علی معلم، مهدویان، جواد افشار و بهروز افخمی و ... که در این دانشگاه تحصیل کرده اند می پردازد و شاید مخاطبان کمتر از این موضوع اطلاع داشته باشند.

محمد احسانی در پاسخ به سوال که آیا شبکه نمایش فیلم هایی جدید در تابستان خواهد داشت یا خیر چنین گفت: شبکه نمایش معمولا فیلم هایی سینمایی را پخش می کند که دیگر شبکه ها پخش کرده اند اما با تعامل و همکاری اداره  کل تامین برنامه خارجی، فیلم هایی جدید نیز در ایام تابستان از این شبکه پخش می شوند.

نسیم، متنوع و دیدنی

در ادامه این گفت و گو،  محمد احسانی ضمن اشاره به  برنامه ریزهای شبکه نسیم، گفت: شبکه نسیم که با عنوان نشاط و سرگرمی از آن یاد می شود، با وجود محدودیت در پخش قالب هایی مانند سریال های جدید ایرانی، برنامه های زنده، برنامه های ورزشی و کودک و نوجوان و با استفاده از چند قالب محدود مانند مسابقات و برنامه های گفتگو محور توانسته است نظر مخاطبان زیادی را جلب کند.

سیاست اصلی شبکه در دهه ی اول حفظ و تقویت برنامه های شاخص موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت آنها و نیز افزودن تدریجی برنامه های جدید است. برنامه هایی مانند «کودک شو» و «وقتشه» که قسمت های متعددی از آنها پخش شده است سعی کرده اند ضمن ایجاد فضای پر نشاط در حوزه های موضوعی مانند تقویت کیان خانواده، آموزش مهارت های زندگی و ... گام بردارند. در هفته پیش رو برای «کودک شو» علاوه بر مرور قسمت های گذشته، برنامه هایی با حضور چهره های آشنای فرهنگی و ورزشی خواهد داشت و سپس مرحله فینال این فصل با حضور 24 خانواده برگزار می شود.

از دیگر برنامه های شبکه در فصل تابستان مستند مسابقه جذاب «خانه ما» است که با رقابت خانواده هایی از استان فارس و شهر شیراز در حال پخش است. همین طور برنامه های «ویتامین خ» و «کاف گاف» سعی دارد با زبان طنز و کمدی مسائل مختلف فرهنگی  و اجتماعی را مطرح کنند.

 در پایان، دکتر احسانی از طی مراحل آخر اچ دی شدن شبکه و همچنین رونمایی از بسته گرافیکی جدید شبکه در هفته جاری خبرداد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز