مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۴۶:۱۷
کد خبر: ۸۶۷۲۷۳
مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی صبح امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت : بنده ۲ سال افتخار داشتم در سمت معاونت نظارت و ارشیابی با تمام سختی ها و شیرینی ها که البته جذاب بود، کار کنم و  خدا را شاکرم که توانستم به اندازه توانم کمک هایی بکنم البته نواقصی هم وجود داشت.

وی افزود: از آقای حیدریان که به من اعتماد کردند و این پست را به من سپردند تشکر می کنم همچنین از دکتر انتظامی که از نظرات و پیشنهادات ما با هدف رشد و ارتقای  سینما استقبال کردند هم تشکر می کنم.  عملکرد ما منفک اهداف سازمان سینمایی نبوده و آن هم ارتقای سطح سینما بود و خوشبختانه در این مسیر کمترین چالش را با سینماگران داشتیم.

داروغه‌زاده در پایان اظهاراتش بیان کرد: در این مدت ۲۰ اثر در شبکه نمایش خانگی تولید شد، تولید فیلم های سینمایی با کیفیت، توسعه شبکه نمایش خانگی بر اساس فضای اینترنتی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و سالن سازی، بالارفتن کیفیت فیلم ها و ... از دستاوردهای او بود البته همه این ها با حمایت و خلاقیت های سینماگران عزیز بود و ما در این دوران کمترین چالش را با سینماگران داشتیم؛ در نهایت از اینکه این مسئولیت سخت را از دوش من برداشتند و همچنین از آقای طباطبایی نژاد تشکر می کنم.

طباطبایی نژاد نیز در سخنان کوتاهی گفت: واقعیت این است که  این چهارمین بار است شایعه شد من به این معاونت می آیم؛ زمان آقایان جعفری جلوه، ایوبی و حیدریان نشد. من گفتم‌ ۳ بار نشده و خدا خدا می کنم این بار هم نشود. با توکل و امید به خدا این مسئولیت دشوار را قبول کردم و امیدوارم بتوانم حسن نظر دکتر انتظامی را به حسن انتخاب عمل کنم.

وی افزود: ۶ سال در مرکز گسترش بودم که یکی از بهترین مراکز سازمان سینمایی است. امیدوارم بتوانم خدمت کنم و به همکارانم در معاونت نظارت و ارزشیابی سفارشی قرآنی دارم؛ بسیار امانتدار و بسیار آگاه! من تلاش می کنم واجد این ۲ ویژگی باشم.

حمیدی مقدم هم در سخنانی اظهار داشت: من اولین بار است در چنین جایگاهی قرار می گیرم. از اعتماد آقای انتظامی تشکر می کنم که ریسک کردند و این وظیفه سخت را به دوش من گذاشتند.

وی افزود: اهمیت استراتژیک مرکز گسترش را همه می دانند. طی همه این سال ها با فراز و نشیب ها بخش هایی به آن کم و اضافه شده اما هنوز بالنده است. آنچه امروز هر کس می تواند به آن اذعان کند تأثیرگذاری این مرکز طی ۶ سال گذشته است. ۴ بال مهم دارد. ما سعی می کنیم منابع مالی به همه طیف ها اختصاص پیدا کند اما به مخاطب فکر می کنیم.

در ادامه لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران و سرپرست سابق موزه سینما گفت: من فکر می‌کردم مدت کوتاهی در سمت سرپرستی موزه سینما باشم، اما زمانش طولانی شد، تلاش کردم در تخصصی‌تر شدن فرهنگ موزه داری قوی عمل کنم و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

در ادامه مهران عباسی انارکی گفت: از اعتماد دکتر انتظامی تشکر می‌کنم. به ساختار و تشکیلات موزه ورود کردم و متوجه شدم یک نکته خاص در آن وجود داشت و آن هم تعامل با عموم مردم بود. شخصا اعتقادی به تصدی گری در کار ندارم و معتقدم افراد متخصص باید در آن صنف فعالیت کنند و من به عنوان خادم در کنارشان باشم. من تلاش می‌کنم که ارتباطم با رسانه‌ها برای انعکاس بهتر همه ظرفیت‌های موزه با هدف بهره مندی مردم، بهتر و بیشتر شود.

بر اساس این گزارش حسین انتظامی ریاست سازمان سینمایی ضمن تشکر از مدیران قبلی دفاتر سازمان سینمایی و آرزوی موفقیت برای مدیران جدید گفت: از ویژگی های اصلی آقای داروغه زاده که دبیر جشنواره فجر هستند؛ دانش، خوش فکری و خوش اخلاقی وی است. از حسن تدبیر او دیگران و اهالی هنر ستایش کردند و برای من نیز اهمیت دارد.

او در ادامه بیان کرد: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران سینمایی به جهت اطلاع، آگاهی و خوش فکری بی‌نظیر‌اند. زمانی که تغیرات مدیریتی در سازمان رخ می‌دهد و مدیران حابجا می‌شود این تغییر همدلانه است. در جشنواره فجر گذشته داروغه زاده خوش درخشید و انضباط او زبان زد بود. طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تمام هزینه‌ها سر 45 روز ابلاغ شود و ایشان این کار را به نحو احسن کردند. اگرچه همت سینماگران است که در رشد کیفی سینما موثر بوده ولی مدیریت ایشان در این روند بدون شک واضح است.

رئیس سازمان سینمایی درباره ویژگی‌های مدیر جدید نظارت و ارزشیابی بیان کرد: آقای طباطبایی نژاد از مدیران خوش فکر هستند و تحول در مرکز سینمای مستند و تجربی را ایجاد کردند. در جلسات متعددی که با صنوف داشتم قدردانی از او کردند. طباطبایی نژاد را مدیر متعصبی می‌دانم  و با همکاران خوبی که در مراکز مرتبط دارند کمک حال سینماگران این حوزه خواهند بود.

حسین انتظامی درباره حمیدی مقدم رئیس جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد: آقای حمیدی را می‌شناسیم؛ از اهالی رسانه است و خوش نام هستند. ممنونم که ایشان این مسئولیت را قبول کردند و میدانم که موفق خواهند شد. از آقای عباسی مدیر جدید موزه سینما تشکر می‌کنم که این پست را قبول کردند. ایشان خوش فکر و در اقتصاد و فرهنگ موفق هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکید می‌کنم که قول دادیم که شیوه نامه‌ها را زودتر منتشر می‌کنیم. با این کار باید شفافیت ایجاد شود و هر فردی باید برایش روشن شود که با درخواستش موافقت می‌کنیم یا نه و اگر نه با رقیبان او همین برخورد را می‌کنیم یا نه. این موضوع با شیوه نامه روشن خواهد شد و فایده آن همین است.

در پایان احکام مدیران جدید ابلاغ شد و هدایایی توسط مدیران قبلی دفاتر به آنان اهدا گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز