در «قلم رصاص» شبکه العالم؛

تحریف مفهوم حج توسط عربستان سعودی

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۸۷۴۵۳۲
تحریف مفهوم حج توسط عربستان سعودی
«قلم رصاص» شبکه العالم در نقد و بررسی اخبار و مقالات مطبوعات عربی و غربی، به بررسی تحریف مفهوم حج توسط عربستان سعودی مبنی بر اینکه «حج یک اجتماعی دینی است نه محلی برای شعار دادن» پرداخته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «قلم رصاص» شبکه العالم در این قسمت به نقد تحریف مفهوم حج در روزنامه های سعودی پرداخته که جچ را یک اجتماع دینی دانسته اند و نه محلی برای شعار دادن. همچنین روزنامه دیگری در این رابطه عنوان کرده سیاسی کردن حج به معنی دعوت به آشوب و اغتشاش است.

شادی احمد؛ پژوهشگر سیاسی، میهمان امشب برنامه «قلم رصاص»، ضمن پاسخ به مسئله طرح شده، حمله رسانه های سعودی و اماراتی به دولت سوریه و بشار اسد مبنی بر غیر قانونی بودن حکومت وی را نیز تحلیل می کند. گفته می شود این رسانه ها اذعان داشته اند سوریه تا زمانی که بر اساس خواست ایران و روسیه عمل می کند توانایی تشکیل حکومت امن را ندارند.

در نقد موضوع مطروحه در مطبوعات عربی، کارشناس پاسخ می دهد که در صورت غیر قانونی بودن حکومت سوریه به زعم عربستان و امارات چرا سفارتخانه امارات در این کشور هنوز دایر است و چرا سعودی ها نیز هیئتی برای میانجیگری و برقراری روابط با سوریه، بطور سری به روسیه فرستادند.

«قلم رصاص» امشب ساعت 22 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بحران، از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز