در روایت پرس تی وی؛

واکنش بریتانیا به اقدام سپاه ایران در تنگه هرمز

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۱:۳۷:۵۴
کد خبر: ۸۷۵۴۷۲
واکنش بریتانیا به اقدام سپاه ایران در تنگه هرمز
برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی پیرامون توقیف نفتکش بریتانیایی درتنگه هرمز توسط سپاه ایران و اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه ضمن مروری بر توقیف نفتکش بریتانیایی 30 هزار تنی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل نقض قوانین بین المللی، واکنش بریتانیا در قبال این اتفاق و نحوه پرداخت رسانه های جریان اصلی غرب به آن را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه همچنین با اشاره به ماجرای توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا در تنگه جبل الطارق به نقد و تبادل نظر درباره تصمیم دادگاه جبل الطارق مبنی بر تمدید توقیف این نفتکش تا 30 روز دیگر می پردازد.

در بخش دیگر برنامه «جریان خاورمیانه» بحث و بررسی پیرامون اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن و آمادگی این کشور برای حل این مناقشه از طریق گفت و گو صورت خواهد گرفت.

در این خصوص ضمن مروری بر جنگ عربستان و متحدانش با یمن و انتقادهای بین المللی از عربستان در ماجرای جنگ یمن، انتقادات مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل از عدم پای بندی عربستان و متحدانش در زمینه کمک به مردم یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نگاهی به پیروزی های یمن بر عربستان و خروج امارات از بندر حدیده و جزیره سقطری و واکاوی صحت و سقم ادعاهای عربستان مبنی بر آمادگی برای گفت و گو به منظور پایان دادن به جنگ یمن از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه خواهد بود.

«جریان خاورمیانه» به تهیه کنندگی مروه عثمان ساعت 00:03 بامداد شنبه 5 مرداد از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 08:00، دوشنبه ساعت 04:00 و 15:00، سه شنبه ساعت 21:00، پنجشنبه ساعت 19:00 و جمعه ساعت 13:00 پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز